Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Vill ha ett bra midiklaviatur till reson. Jag har lånat en uf5 av en polare och tycker den kändes bra, men har hört att oxygen 49 också skulle vara bra. Är ju inte så haj på skillnaderna mellan dem eller om det finns nå annat klav som är bättre för runt 2000:- Nån som har nå efarenheter kring olika midiklav ???

MVH

Bonk

Annons
Postat

haaaaalo ingen som har något att säga ??? Har försökt hitta lite trådar om dessa men inte hittat nått...

/bonk

Circulate (oregistrerad)
Postat

Jag har en CME UF5, ångrar absolut inte köpet. Kan säga att den MIDI klavven slår dom flesta .. många MIDI klaviaturer är så plastiga, men inte CME.

Postat

okok, ja då tror jag att jag kommer satsa på uf5an iof har jag ju inget att jämföra med men den känns ju bra så, tackar för era åsikter

Postat

Jag hade en CME UF5 tidigare mycket tack vare känslan och kontroll enheten, men sålde den sedan därför att jag insåg hur värdelöst det var med reglar som inte är motordrivna. Det resulterade i att jag alltid använde musen ändå.

Den är robust och andas kvalitet. Lite strul med att ställa in kontrollerna fick jag iaf. Allt handlar om hur mycket du behöver. Om du kommer att ratta och vrida och använda faders tex live eller vid mycket automation när du producerar, köp den.

Behöver du bara ett klaviatur finns det billigare alternativ. Jag gick ner till ett M-Audio Keystation 49e för det räcker just nu. Köp ett vanligt klaviatur(utan massa lullull) och en Behringer BCF2000 om du verkligen vill ha lite kontroll funktioner, den har motordrivna reglar också. Blir inte mycket dyrare. Själv kommer jag köpa en Mackie Control Pro senare =P

GL! 😆

• 6 månader senare...
Postat (redigerat)

Jag bumpar den här tråden.

Vad är egentligen bäst om man vill göra beats till bl a hip hop och soul och mixa lite med ljuden?

EDIT: Pesek, det skulle vara jättesnällt om du förklarade vad som blir skillnaden med motordrivna reglar.

Jag funderar nämligen mellan en CME UF5 (endast) eller Keystation + BFC2000.

Det skulle verkligen vara helt sjukt uppskattat om någon gick igenom lite för och nackdelar, då jag inte riktigt förstår alla begrepp. Varför är det ena bättre än det andra o.s.v?

Tack på förhand!

Redigerat av bekutori

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.