Jump to content
Annons

Extern effekt i Cubase Studio 4


fulis

Recommended Posts

Hej.

Har precis inhandlat lite kablar så jag kan använda min modular G2 engine fullt ut.

Använder Cubase Studio 4 och ett Onyx 400F ljudkort. Jag vill använda modularen som en extern effekt. Att adressera rätt ljud till rätt ingång på synthen var inga problem men när jag skapar en audiokanal i cubase som är tänkt som retur och väljer ingång på kortet funkar det inte. Det är som att allt som gå in i ljudkortet går direkt till hörlurarna. Jag vill ju lyssna efter mixern i cubase inte före den har passerat mixern. Vad gör jag för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så då har man hittat i manualen att man inte kan använda externa effekter i cubase studio. Funkar tydligen bara i fullversionen. Blir till att byta upp sig eller gå tillbaka till live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet nån om man kan uppgradera studioversionen till c4 eller måste man köpa programmet i fullversion och hoppas på att nån vill köpa mion studioversion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet nån om man kan uppgradera studioversionen till c4 eller måste man köpa programmet i fullversion och hoppas på att nån vill köpa mion studioversion?

Det är bara att uppgradera, no problem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...