Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej får inte in nån midi signal i Fl Studio från min Usb Keyboard. jag kan inserta vst syntar på ett spår o lägga in ljud i piano rollen men jag vill gärna kunna spela med keyboard men får inte in nån midi signal. jag har en edirol usbkey och har valt i midi settings Midi in från den men får fortfarande ingensignal. hur ska jag göra?

Annons
Postat
hej får inte in nån midi signal i Fl Studio från min Usb Keyboard. jag kan inserta vst syntar på ett spår o lägga in ljud i piano rollen men jag vill gärna kunna spela med keyboard men får inte in nån midi signal. jag har en edirol usbkey och har valt i midi settings Midi in från den men får fortfarande ingensignal. hur ska jag göra?

Har du valt kontroller i midi setupen i fl? Har du installerat drivrutinerna till keyboarden? Testat o starta keyboarden innan du har startat fl? (On / off knappen altså)

Postat

ja jag kör med samma keyboard i cubase så drivers till keyboarden e installerat. o sen har jag valt midi in på Edirol pcr 30 som den heter i Fl studio.. fattar inte vad det kan va

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.