Pelleman Postat 28 mars 2008 Postat 28 mars 2008 Hej, Mina studioprojekt sitter i samma dator som familjen gör alla andra sysslor i. Nu går jag i tankar att sätta in en extra hårddisk, lägga in ett nytt XP Pro där, och enbart köra min studio från den. Det skulle innebära att mitt Reason och Live skulle få lite mer arbetsro, förmodar jag. Vad jag undrar är: Hur funkar det i praktiken? Hur vet datorn vilket system den ska starta ifrån, eller kan man ha båda systemen igång samtidigt och skifta snabbt vid behov? Jag känner att det är det rätta att göra, men jag måste få klarhet först! 😏 PS. Nu har jag äntligen beställt mitt Audiophile 2496 ljudkort! Då borde väl alla problem med latency försvinna också?!
BoJoel Postat 28 mars 2008 Postat 28 mars 2008 Hej,Mina studioprojekt sitter i samma dator som familjen gör alla andra sysslor i. Nu går jag i tankar att sätta in en extra hårddisk, lägga in ett nytt XP Pro där, och enbart köra min studio från den. Det skulle innebära att mitt Reason och Live skulle få lite mer arbetsro, förmodar jag. Vad jag undrar är: Hur funkar det i praktiken? Hur vet datorn vilket system den ska starta ifrån, eller kan man ha båda systemen igång samtidigt och skifta snabbt vid behov? Jag känner att det är det rätta att göra, men jag måste få klarhet först! 😏 PS. Nu har jag äntligen beställt mitt Audiophile 2496 ljudkort! Då borde väl alla problem med latency försvinna också?! Finns en hel del skrivet om detta i Forumet. Gör tex en sökning på "två partitioner", "dubbla operativ", "operativsystem" eller "dual boot" så får du en hel del att läsa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.