Jump to content
Annons

Access Virus classic A eller MS2000

Recommended Posts

Annons

Jag har en MS2000 R och tycker den är rätt skoj o lätt att jobba med, men den har bara 4 röster så den är lite begränsad i användning... men det är busenkelt att göra konstiga effekter med på nolltid...

...en Virus har mer av allt, fler röster, fler oscillatorer.. dessutom låter den helt annorlunda.. och får väl anses vara kungen bland VA-syntar

Men för att bli tyngst köper du givetvis båda... helst då Virus C.. den syndigt svarta 🙂

Dela på andra sajter

Ska du göra feta tranceljud ska du detuna rösterna. Och för att göra detta, så ska man ha så många röster som möjligt. Dvs, du spelar inte på fler tangenter, men ljudet blir fetare och... mer trancigt.

Dela på andra sajter

Den bästa synth jag varit i kontakt med är Sequential Prophet VS. De går att plocka upp för fem papp (nypriset var 25.000) och har fullt midi,velocity etc. Det speciella med VS;n är klarheten/skärpan i ljuden som gör att den ständigt är närvarande även om den mixas lågt. Hög kvalitet rakt igenom.

Dela på andra sajter

Tack Neko pch Dede 🙂

men hörde att Mirco Korg e bra? har aldrig testa, tycker maskin ser så liten ut he he .. 🙂 , e det nån här i forum som har testa?

Prophet VS. ska kolla upp på nätet 😎 . he he så många tusental synht som finns svårt att väljer, Men just nu AccessVirus står först iallafall 🙂

Redigerat av One night in The Trance
Dela på andra sajter

Har en micro korg. Det är en skoj liten låda, men är väl mer eller mindre bara en mindre variant av MS-2000. Om jag vore du så skulle jag satsa på en Virus. Dock gärna senare variant än A. Den är kul, men de senare är roligare.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.