One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 (redigerat) Jag har fundera på att köpa synht forfarande? he he.. har inte riktig bestäm mig än, så svårt, hjälp mig någon!!! 🙂 Nu har jag Fundera på Korg MS2000 eller Access Virus classic A vad tycker ni? ... Redigerat 18 oktober 2004 av One night in The Trance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Vill du göra trance-strings köp en Virus A. Vill du göra häftiga effekter köp en MS2000. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 vill göra båda och 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Jag har en MS2000 R och tycker den är rätt skoj o lätt att jobba med, men den har bara 4 röster så den är lite begränsad i användning... men det är busenkelt att göra konstiga effekter med på nolltid... ...en Virus har mer av allt, fler röster, fler oscillatorer.. dessutom låter den helt annorlunda.. och får väl anses vara kungen bland VA-syntar Men för att bli tyngst köper du givetvis båda... helst då Virus C.. den syndigt svarta 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 (redigerat) Tack!! då ska jag köpa en virus, 🙂 Men vad menar du med Röster? det har jag alltid undra.. Redigerat 18 oktober 2004 av One night in The Trance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 (redigerat) en röst är lika med ett ljud..håller du ner tre tangenter samtidigt spelas (i enklaste fallet) tre röster... tumregel: 1 ton/ljud= 1 röst Redigerat 18 oktober 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 (redigerat) ohhh... Tack 🙂 jag lär mig så mycket av det här forum faktisk, så glad att ni fanns 😛 Redigerat 18 oktober 2004 av One night in The Trance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Ska du göra feta tranceljud ska du detuna rösterna. Och för att göra detta, så ska man ha så många röster som möjligt. Dvs, du spelar inte på fler tangenter, men ljudet blir fetare och... mer trancigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Den bästa synth jag varit i kontakt med är Sequential Prophet VS. De går att plocka upp för fem papp (nypriset var 25.000) och har fullt midi,velocity etc. Det speciella med VS;n är klarheten/skärpan i ljuden som gör att den ständigt är närvarande även om den mixas lågt. Hög kvalitet rakt igenom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 (redigerat) Tack Neko pch Dede 🙂 men hörde att Mirco Korg e bra? har aldrig testa, tycker maskin ser så liten ut he he .. 🙂 , e det nån här i forum som har testa? Prophet VS. ska kolla upp på nätet 😎 . he he så många tusental synht som finns svårt att väljer, Men just nu AccessVirus står först iallafall 🙂 Redigerat 18 oktober 2004 av One night in The Trance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Har en micro korg. Det är en skoj liten låda, men är väl mer eller mindre bara en mindre variant av MS-2000. Om jag vore du så skulle jag satsa på en Virus. Dock gärna senare variant än A. Den är kul, men de senare är roligare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 stå emot strömmen, våga prova nåt nytt... majoriteten av trance-producenter har en virus... nåväl inte majoriteten, men vanlig e den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.