norcomp Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Är på jakt efter en mickpreamp för att användas till ett 1010LT kan detta vara något att ha ? SM PRO AUDIO SM PR 8, 8-channel mike preamp 1285:- för denna från Thomann << Länk >> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Vad du har för ljudkort är inte så intressant, snarare vad du använder för mic? Och hur många preamps behöver du dvs från hur många micar behöver du spela in samtidigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norcomp Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 Tanken med denna är att kunna spela in trummor med 8st mickar ( lite olika modeller ) Sång läggs med en Röde NT1000 men till den tänkte jag köpa en bättre preamp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Ok! Åtta kanaler för 1285:- låter ju billigt och bra, den är säkert helt ok också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 helt ok för trummor och/eller enkla inspelningar...fast som du säger för sång kan man gärna lägga 1500 sek för att få bra kvalitet på en separat micpreamp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tuben Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 äger en SM PRO AUDIO SM PR 8 och är nöjd!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 ...men varför gå över ån efter vatten? Samma enhet finns faktiskt till samma pris på hemmaplan. 🙂 Man kan dock räkna med att ljudkvaliteten inte kan mäta sig med enheter som exempelvis Line Audio Design's OMP - men att den är helt ok i lägen där man inte har så högt ställda krav (eller har en lite stram budget... 😛 ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norcomp Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 Vart hittar man den billigt i sverige ? Förstärkardoktorn t.ex tar 3595:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Jag trodde att en fin "hint" skulle räcka, eftersom jag inte gärna gör för mycket reklam för min egen firma i detta forum. Kolla i min signatur så hittar du en länk dit... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norcomp Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 Ahh där ser man Tyvärr så tar du ju inte kort, så det får nog bli att beställa från Thomann, ska beställa lite andra saker därifrån ändå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norcomp Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2004 Ok ! Då fortsätter vi Tips på en bra ( & billig ) 1-2 kanalig preamp till min Röde NT1000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 En tveklös favorit är Summit Audio 2BA-221 - men med tanke på priset på den 8-kanaliga du var ute efter, så ligger Summit nog lite högt... Studio Projects VTB-1, Line Audio Design DMP och Joemeek ThreeQ är trevliga preamps som är värda en liten titt. Det finns modeller från SM Pro Audio också, exempelvis TB101 - men eftersom jag inte har testat dem själv ännu, är det inget jag vågar rekommendera så här på rak arm... Någon annan som har erfarenhet av dem, som har något att säga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norcomp Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2004 Kan någon av dessa vara något att ha får börja med något billigt, och köpa bättre sen BEHRINGER T-1953 TUBE ULTRAGAIN 2081:- PRESONUS TUBEPRE 1128:- ART Tube MP Studio V3 1193:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 i så fall tube presonus..den och vtb-1 är helt dugliga!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusB Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Undrar lite över kvalitén på SM PRO AUDIO SM PR 8. Brusar den mycket? vad menas med en bra mickpreamp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norcomp Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2004 (redigerat) Undrar lite över kvalitén på SM PRO AUDIO SM PR 8. Brusar den mycket? vad menas med en bra mickpreamp? Den är säkert bra för den pengen Har beställt en nu, tog en PRESONUS TUBEPRE också så vi får vällan se hur kvaliten är Redigerat 19 oktober 2004 av norcomp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tony Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 skriv gärna här i tråden igen sen när du testat och säg vad du tycker om grejerna .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.