memosomimemory Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 Tjenare ... d e så att jag nyligen köpte en dator med os vista. datorn i sig har Amd athlon 64 X2 Dual Core Proc. 5000+ 2.60ghz, 3gb ram och är av 32-bitar. Jag har nu märkt av den korta tid jag haft den att den strular mycket, dels med mitt ljudkort (juli@) o även med cubase sx 3. D e dom stora problemen. Så jag har funderat på om jag ska installera windows xp på den här datorn istället, o undrar då ifall d "går" helt enkelt. o ifall d e rekommenderat med tanke på systemet jag har. tack på förhand!
Lindeberg Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 Din maskin är i stort sett identisk med min, jag har tagit bort vista och kör XP, rullar hur bra som helst.
Linus Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 Det borde gå bra. Prata med datorbutiken som sålde datorn till dig och be att få köpa en OEM-licens av XP så kostar det inte så mycket.
memosomimemory Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 (redigerat) hej! Det är så att jag köpte en dator med vista.. mitt system: Amd athlon™ 64 X2 Dual Core Proc. 5000+ 2.60ghz, 3gb ram Vista 32-bit. Jag läste här och det var en kille som hade nästan identisk dator som jag o sa att det funkade felfritt fför honom att installera xp , så jag körde på d. det funkar nästa fel fritt, förutom att jag dels (vilket e väldigt logiskt, men kanske finns det sätt o få tag på) inte kan installera alla drivrutiner ^^ . Viktigast e väl mitt usb wireless internetmottagaren. har googlat o hittar verkligen inte drivrutinen till det.. nå tips? Tacksam för all svar. fred Redigerat 31 mars 2008 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd
Circulate (oregistrerad) Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 Jag öppnar ett fönster, och när jag "drar det" (håller in o flyttar fönstret) så dras den med på ett hackigt liknande sätt, som att datorn "laggar" .. kan det ha göra med grafik kortet? Ja det är helt klart drivrutinerna för grafikkortet som skapar detta, installera drivisar och sen ska detta gå bort. 🙂 Brukar vara så för mig när jag formaterar om min dator, men när jag sen har installerat drivrutiner för mitt kort så försvinner det direkt (efter omstart).
memosomimemory Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 hehe ah d ante mig .. men fan jag sökt på hp o geforce blabla, men fan alla drivrutiner e bara till vista asså ... kan man inte fixa dom?
Skagandboneman Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 hehe ah d ante mig .. men fan jag sökt på hp o geforce blabla, men fan alla drivrutiner e bara till vista asså ... kan man inte fixa dom? http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Linus Postat 31 mars 2008 Postat 31 mars 2008 (redigerat) Nvidia gforce 5000 nåt.. Här har du senaste drivrutiner för Windows XP. EDIT: Äsch, några sekunder försent 🙂 Men jag länkade åtminstone direkt till drivrutinen, internationell version för den som använder svenskt WinXP. 😛 Redigerat 31 mars 2008 av Linus
memosomimemory Postat 31 mars 2008 Trådstartare Postat 31 mars 2008 tack grabbar! men jag råkade visst hitta det på egen hand 😏 .. måste skriva specifikt på google så hittar man d ofta.. google har fan blivit en del av mitt liv nu .. tack för ha, ha en fortsatt trevlig dag
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.