Jump to content
Annons

Kvantisera Midi "lite grann"?


iGnu

Recommended Posts

Finns det någon SMIDIG funktion i logic att kvantisera midi till en viss procentgrad? reason (iaf t.o.m v3.0) har ju en smidig funktion om man bara vill kvanta midi litegrann..

Jag känner att jag vill kvantisera midit från digitrummorna (iaf när jag försöker spela) men jag vill inte kvantisera dem spikrakt utan vill behålla det mesta av svänget.

Någon som vet eller blir det att gräva fram manualen?

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Finns det någon SMIDIG funktion i logic att kvantisera midi till en viss procentgrad? reason (iaf t.o.m v3.0) har ju en smidig funktion om man bara vill kvanta midi litegrann..

Jag känner att jag vill kvantisera midit från digitrummorna (iaf när jag försöker spela) men jag vill inte kvantisera dem spikrakt utan vill behålla det mesta av svänget.

Någon som vet eller blir det att gräva fram manualen?

Jorå, om du går in i menyn Options och klickar på Extended Region Parameters så får du upp en ruta där du kan välja att kvantisera i t.ex. 16-delar och sen ändra hur hård kvantiseringen ska vara i procent (Q-strength).

EDIT: Glömde säga att denna funktion finns inte i Logic Express 7. Är osäker på om den finns i Express 8.

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

ahh perfekt!

jag hittade den under menyn View (arrange) alternativt högerklicka på Regions Parameters i inspector!

Tack för hjälpen! önskar dock det fanns ett ännu smidigare sätt.. ska kolla in key commands

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...