Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade en annons på en Roland JP8000 på internet dör några dagar sedan. Jag har ju letat efter en hårdvarusynth ett tag nu. Vad jag har hört så kan man skapa sjuka "Leads" med den. Har även lyssnat på lite patch från Vengeance som finns att köpa. Jag håller mig till musik inom "Hands Up", "Commercial Trance". Ni kanske förstår bättre om jag skriver "Fjortisdunk". Men detta är ett riktigt nedtryckande ord. Jaja. Åter till sak.

Är denna synth något för mig?

Annons
Postat

Jag hade en sådan för några år sedan. sålde den för 7000kr. tror Musikbörsen malmö har en inne för 4500 så 3500 är väl kanske lagom billigt.

tro inte den kan göra något som mjukvara inte klarar av! te.x ReFX Vanguard spöar skiten ur den när det gäller supersaw-leads. visst den är grymt kul att pilla på men under mina två år med den spelade jag inte in från den en ända gång! men visst. är man en hårdvarusnubbe så😉

som sagt. jämför du den med mjukvarusyntar är den grymt klen när det gäller ljudmöjligheterna samt grymt opraktisk för de flesta.

Men den är grym som liveinstrument eller bara inspirationskälla:)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.