jalle Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 đ Hej hopp ! Alla ni tekniska gurus dĂ€rute hjĂ€lp mig att förstĂ„ hur jag kan SPELA IN Groove agent (trum-modul) i min Cubasis. Jag kör med Waveterminal utan midiinterface, (leverans pĂ„ gĂ„ng) Jag vill inte "rita" upp ett midispĂ„r utan kunna stĂ€lla in ett bra komp och sen trycka pĂ„ Rec. Andra VSTi som syntar kör jag via spelporten, men skall jag behöva styra trummaskinen via keyboardet ?? En annan sidofrĂ„ga ! Cubasis börjar kĂ€nnas för trĂ„ng , vad Ă€r nĂ€sta steg? jag vill inte lĂ€ra mig ett nytt grĂ€nssnitt.Tips mottages tacksamt. /Jalle
bassman Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Prova att anvÀnda den eminenta sökfunktionen pÄ detta forum. DÄ hittar man massa skojiga saker. Tex det hÀr: https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=groove+agent
MusikMakaren Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Hej! Klicka pÄ "EDIT" lÀngst ner till höger i Groove Agent, sen pÄ "SETUP"-luckan och sist pÄ "MIDI OUTPUT". VÀlj "Groove Agent" i output i Cubasis, tryck pÄ "Record"-knappen, sedan Àr det bara att trycka pÄ "RUN" nÀr du vill att trummorna ska starta, sen kan du byta complexity, trycka pÄ fill, accent osv efter behag. NÀr du sedan trycker pÄ "STOP"-knappen i Cubasis har du ett prydligt midispÄr... ...mÀrkvÀrdigare Àn sÄ Àr det inte... /Jan Olof
MusikMakaren Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Cubasis för trÄng...nÀsta steg Àr vÀl Cubase SE, eller varför inte Cubase SL pÄ en gÄng, jag började med Cubasis VST 4.0 förra sommaren och skaffade Cubase 1.0x efter nÄgra mÄnader och Àr jÀttenöjd med den... /Jan Olof
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.