miicke Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 Jag har precis börjat använda FL Studio och försöker greppa alla funktioner, dock kan jag inte hitta hur jag kan tona fram ljud. Dvs att jag har en pattern som jag placerat i spellistan och som jag vill ska tonas fram, alltså att volymen höjs steglöst. Går detta? I min låt vill jag nämligen ha trummor först och sedan vill jag att pianoljud sakta hörs mer och mer. Har sökt runt på alla möjliga ställen men kan inte hitta någon info om detta, dessutom vet jag inte vad funktionen kallas på engelska.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aburman Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 (redigerat) Automatisera volymen för pianot. Sök i FL-forumet på "automatisera" så hittar du mer info. Redigerat 26 mars 2008 av aburman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
miicke Postat 26 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2008 Tackar, nu funkar det perfekt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lonian Postat 28 mars 2008 Dela Postat 28 mars 2008 Tackar, nu funkar det perfekt 😄 Går även att höja/Sänka ljud volyms staplarna i pianorollen, men funkar inte på alla VSTor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tenshie Postat 28 mars 2008 Dela Postat 28 mars 2008 Tackar, nu funkar det perfekt 🙁 Går även att höja/Sänka ljud volyms staplarna i pianorollen, men funkar inte på alla VSTor Blir väl dock inte steglöst då? Blir väl en volymförändring per påbörjad not? Om jag inte är helt ute och cyklar 😄 Spelar kanske ingen roll oftast men har man en lång pad som man vill höja steglöst så 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.