Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla Fl användare, har stött på ett litet problem som för mig är helt nytt :S , jo det är såhär att fl har börjat bugga sig eller rättare sagt pluginsen när jag sidechainar flera slingor i taget :S liksom när jag sidechainar första slingan funkar det men när jag lägger på en till slutar den första funka och vice versa , nån som har vart med som samma problem eller vet hur man löser det?

tacksam för svar snarast

MVH //Allzor

Annons
Postat
Hejsan alla Fl användare, har stött på ett litet problem som för mig är helt nytt :S , jo det är såhär att fl har börjat bugga sig eller rättare sagt pluginsen när jag sidechainar flera slingor i taget :S liksom när jag sidechainar första slingan funkar det men när jag lägger på en till slutar den första funka och vice versa , nån som har vart med som samma problem eller vet hur man löser det?

tacksam för svar snarast

MVH //Allzor

Inte för att jag brukar använda side-chain, men jag har inga problem att side-chaina flera ljud samtidigt (hoppas jag fattat vad side-chaining är så jag inte gör bort mig helt, lol).

Nåväl, skriver hur jag gör när det funkar för mig, så kan vi kolla om du gör likadant. Jag lägger Fruity Peak Controller på en ensam FX-kanal. Sen lägger jag en Fruity compressor på en annan. Jag länkar Peak controllern till Gain på compressorn. Sen skickar jag instrumentet jag vill chaina mot (typ en kick) till samma FX som peak controller. Till sist skickar jag de intrument/ljud som jag vill chaina till samma FX kanal som Compressorn. Inga problem att lägga på hur många intrument som helst för mig då iaf 🙂

Postat

tacksam för svar snarast

MVH //Allzor

Ta bort "remove conflicts" när du högerklickar på link to controller 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.