tightflesk Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 (redigerat) Hejsan, jag och mitt band spelar in våra låtar genom min Toneport ux2 med Gearbox, Det e väl nån sorts metal vi spelar, men hur som helst får vi det itne att låta bra jag har hört visa som använder exact det vi använder och det låter svinbra där är en kille som använder exact stärkar i inställningar som vi (tror vi) för han skickade en preset med hans metalljud men ändå låter det sämre för oss vårat låter så här http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endID=192214673 Så kan det låta sjukt mycket bättre men hur gör vi nån annan inställning som inte följer med preseten? kanske bättre ljudkort? har det som följde med datan. Redigerat 25 mars 2008 av tightflesk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 (redigerat) Mycket sitter nog i fingrarna... Sedan beror gitarrljudet också på hur man mixar det... kanske killen skruvat till det i mixen? Med andra ord, jag tror inte det beror på ljudkortet. Redigerat 25 mars 2008 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tightflesk Postat 25 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2008 okey tack för hjälp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.