Circulate (oregistrerad) Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Hejsan, nu på sista tiden har jag sett en hel del "PayPal" banners på olika sidor där det står att man kan skänka pengar till företaget. Men kan man göra så med sin artist? t.ex. på sin MySpace sida? Visst det kanske aldrig är någon som skänker, men möjligheten finns iallfall! 😮 kan vem som helst skaffa sig en sådan? Kostnadsfritt?
D.i.a Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 (redigerat) Hejsan, nu på sista tiden har jag sett en hel del "PayPal" banners på olika sidor där det står att man kan skänka pengar till företaget. Men kan man göra så med sin artist? t.ex. på sin MySpace sida? Visst det kanske aldrig är någon som skänker, men möjligheten finns iallfall! 🙂 kan vem som helst skaffa sig en sådan? Kostnadsfritt? Det är bara att registrera ett paypal konto och sen när man väl har ett finns det jättebra instruktioner för hur man går tillväga. Ja gjorde precis så och nu har vi en donationslänk på vår hemsida. Har fått 2 donationer, dock bara på 2$ st men va fan, man måste ju börja nån stans 🙂 Och ja, man kan göra det för en artist, även på myspace 😛 Redigerat 25 mars 2008 av D.i.a
Circulate (oregistrerad) Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Hejsan, nu på sista tiden har jag sett en hel del "PayPal" banners på olika sidor där det står att man kan skänka pengar till företaget. Men kan man göra så med sin artist? t.ex. på sin MySpace sida? Visst det kanske aldrig är någon som skänker, men möjligheten finns iallfall! 😄 kan vem som helst skaffa sig en sådan? Kostnadsfritt? Det är bara att registrera ett paypal konto och sen när man väl har ett finns det jättebra instruktioner för hur man går tillväga. Ja gjorde precis så och nu har vi en donationslänk på vår hemsida. Har fått 2 donationer, dock bara på 2$ st men va fan, man måste ju börja nån stans 😄 Och ja, man kan göra det för en artist, även på myspace 🙂 Men exakt hur registrerar man ett konto? Är det något speciellt man ska välja? behöver man skriva in sitt konto nr.?
bonzo Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Klicka på Sign Up, välj vilket slags konto du vill ha och fyll i de följande formulären. Var inget krångel så vitt jag minns. Du kan behöva din banks IBAN-nummer (internationell bankkod) om du ska koppla ditt svenska bankkonto till PayPal. Det bör finnas angivet på bankens hemsida.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.