Jump to content
Annons

"P2P-networking"!?!?!?!

JJRockford

Recommended Posts

Nyss så kraschade mitt CD-bränningsprogram för femtielfte gången. Öppnade aktivitetshanteraren för att stänga av det, och såg att ett program kördes som jag aldrig sett förr "P2P-networking". Vad är det?!?!?! Hittade det sen in Windows/system, men har mig veterligen inte installerat något sånt.

Dela på andra sajter

Annons

Hm, märkligt... Eller ja, min kära flickvän håller på att läsa om datorer i skolan, och hört att Kazaa var farligt. Först hade hon försökt uppdatera Kazaa, och sen tyckte hon att det skulle väck. Men istället för att avinstallera så letade hon upp mappen och kastade den i papperskorgen istället... Borta! Så nu blir det nog svårt att göra någon ordentlig avinstallation nu. Har både Ad-ware, Spybot och Firefox (efter tidigare tips härifrån!), men Spybot hittar inte det här P2P (eller ser det som något farligt), och Ad-ware går inte att uppdatera?

Dela på andra sajter

Förresten, jag är ganska säker på att jag det var Kazaa Lite jag hade installerat, som väl ska vara fritt från skräp? Men det kanske är filer från vanliga Kazaa, hade det installerat först, som ligger och spökar.

Dela på andra sajter

Installera samma version av Kazaa igen. Därefter kan du avinstallera det - förhoppningsvis så tar avinstallationen med sig så mycket som möjligt av sina tillägg i Windows-registret och av andra filer på hårddisken (som hör till Kazaa).

EDIT: Sedan kan du gå loss med Adaware och liknande program.

EDIT 2: Adaware uppdaterar du genom att starta programmet och klicka på "Check for updates now"

Redigerat av Olsberg
Dela på andra sajter

Hm, märkligt... Eller ja, min kära flickvän håller på att läsa om datorer i skolan, och hört att Kazaa var farligt. Först hade hon försökt uppdatera Kazaa, och sen tyckte hon att det skulle väck. Men istället för att avinstallera så letade hon upp mappen och kastade den i papperskorgen istället... Borta! Så nu blir det nog svårt att göra någon ordentlig avinstallation nu. Har både Ad-ware, Spybot och Firefox (efter tidigare tips härifrån!), men Spybot hittar inte det här P2P (eller ser det som något farligt), och Ad-ware går inte att uppdatera?

Hon läser om datorer och kastar bara Kazaa mappen? Hon får nog läsa lite mer :rolleyes:

Ladda ner Ad Aware SE så ska det nog gå att uppdatera igen.

Dela på andra sajter

Apropå aktivitetshanteraren, när jag trycker ctrl-alt-del får jag bara upp cpu-mätaren nuförtiden, hur ändrar jag så att det är aktivitethanteraren som dyker upp? (XP) (sorry att det blev O.T. men tyckte inte det var värt att starta ny tråd för detta)

Dela på andra sajter

Apropå aktivitetshanteraren, när jag trycker ctrl-alt-del får jag bara upp cpu-mätaren nuförtiden, hur ändrar jag så att det är aktivitethanteraren som dyker upp? (XP) (sorry att det blev O.T. men tyckte inte det var värt att starta ny tråd för detta)

Du är säker på att det inte bara är fliken för cpu-mätaren som du har valt när du har tryckt ctrl-alt-del?

Dela på andra sajter

Du är säker på att det inte bara är fliken för cpu-mätaren som du har valt när du har tryckt ctrl-alt-del?

Nä, alltså det är bara en cpu-mätare och inget annat... den dök upp när jag tryckte ctr-alt-esc en gång, och nu kommer den upp vid ctr-alt-del också... :rolleyes:

Dela på andra sajter

Nä, alltså det är bara en cpu-mätare och inget annat... den dök upp när jag tryckte ctr-alt-esc en gång, och nu kommer den upp vid ctr-alt-del också... :rolleyes:

Hmm testade att dubbelklicka på cpu-mätaren här på datorn jag sitter nu, då går den tillbaka till aktivitetshanteraren, troligen är det så enkelt, får testa när jag är hemm

Dela på andra sajter

Nu är det ju så att Kazaa per definition är ett p2p-program så slutsatsen att det är Kazaa som har en process som heter p2p är väl inte så märkligt. Sen fattar väl alla att man inte kan ta bort mappen med programmet för att ta bort det...

Funkar det inte att installera om och avinstallera kan du skriva msconfig i körfältet och leta upp p2p under nån rubrik och ta bort det där.

Dela på andra sajter

Provat att dubbelklicka på cpu-mätaren?

// David

Dela på andra sajter

Kör KaZaa Lite, mycket bättre men skitsamma KaZaa måste man ha i en dator.

Verkligen inte.

Kör DC istället ingen skit och hur mycket bättre som helst.

Nejnej, LimeWire Pro är bäst. :rolleyes:

DC++, DC++, DC++, DC++...

all together now;

DC++, DC++, DC++, DC++...

😉

edit: kazaa zuger ztortiderz

Redigerat av hackeman
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Är det bara jag som använder BearShare?

Ja, eller använder kanske är fel ord... Har det installerat på datorn och det var rätt så många månader sedan jag hade igång det sist. Är det värt att skaffa nåt annat?

Dela på andra sajter

Hmm.. undrar hur vanligt det börjar bli att folk har torrent klienter installerade. Jag har haft lite funderingar på att lägga ut hemsnickrade samplepaket och egenproducerad musik framöver. Hade varit trevligt att låta datorn vara igång så att folk plockar det som torrent istället för via det webhotell man hyr. Extra praktiskt om filerna blir lite större och det börjar bli många nedladdningar.

/Majken

Dela på andra sajter

För en som inte är riktigt med - vad är torrent?

//nemo

Torrents bygger på små nätverk med Seeders och Leechers. En Seeder är en som har hela filen och delar med sig den till andra, en Leecher är någon som laddar hem filen och under tiden delar med sig av det den har laddat hem. Systemet bygger alltså på att folk delar med sig av den fil de laddar hem medan de tar hem den. På så vis delar man på bördan vilket gör att antalet personer som laddar hem filen samtidigt inte behöver påverka hastigheten på nedladdningen.

/Majken

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.