johantrummorjohan Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Vet inte om det är rätt tråd det här men jag skulle vilja göra en test. Om man lyssnar på trummor så skulle jag vilja att ni delade in dom i en volymskala. Trummorna ska vara till Punk och skalan är ett till tio. Det är virvel,bastrumma, en puka, en golvpuka och cymbaler/hihat Te.x: Bastrumma = 8/10 Virvel = 9/10 Hängpuka = 7/10 Detta är bara en test så ni som tkr att jag är knäpp får tyvka det 😄 men svara gärna 😎 det hjälper 🙂 Ha d bra ! / J.
Manipulation Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 (redigerat) Vet inte om det är rätt tråd det här men jag skulle vilja göra en test.Om man lyssnar på trummor så skulle jag vilja att ni delade in dom i en volymskala. Trummorna ska vara till Punk och skalan är ett till tio. Det är virvel,bastrumma, en puka, en golvpuka och cymbaler/hihat Te.x: Bastrumma = 8/10 Virvel = 9/10 Hängpuka = 7/10 Detta är bara en test så ni som tkr att jag är knäpp får tyvka det 😄 men svara gärna 😎 det hjälper 🙂 Ha d bra ! / J. Det där är ju något du får lyssna dig fram till det skiljer alltid mellan olika inspelningar fins ingen stanard volym. Men vad är det för punk? När jag hobby mixar demos och sådant(oftast kängpunk eller crust) så lägger jag virveln rätt högt, OH lite lägre, baskaggen någonstans i mitten och pukorna i samma volym som OH. Hoppas det hjälpte lite, men prova dig fram och är det detta du menar? Redigerat 24 mars 2008 av Manipulation
johantrummorjohan Postat 24 mars 2008 Trådstartare Postat 24 mars 2008 Vet inte om det är rätt tråd det här men jag skulle vilja göra en test.Om man lyssnar på trummor så skulle jag vilja att ni delade in dom i en volymskala. Trummorna ska vara till Punk och skalan är ett till tio. Det är virvel,bastrumma, en puka, en golvpuka och cymbaler/hihat Te.x: Bastrumma = 8/10 Virvel = 9/10 Hängpuka = 7/10 Detta är bara en test så ni som tkr att jag är knäpp får tyvka det 😄 men svara gärna 😎 det hjälper 🙂 Ha d bra ! / J. Det där är ju något du får lyssna dig fram till det skiljer alltid mellan olika inspelningar fins ingen stanard volym. Men vad är det för punk? När jag hobby mixar demos och sådant(oftast kängpunk eller crust) så lägger jag virveln rätt högt, OH lite lägre, baskaggen någonstans i mitten och pukorna i samma volym som OH. Hoppas det hjälpte lite, men prova dig fram och är det detta du menar? Kanon gött 🙂 jo det hjälpte nog bra 🙂 ska ut och testa, varför jag frågar såhär är för att jag bara har tillgång till en kanal, så jag måste ställa in allt på mixern innan jag spelar in, kan alltså inte ändra efter att jag har spelat in 🙂 Vi spelar ganska "ny-punk" www.myspace.com/thegandhdeeds
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.