Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har en adk51s som fått sig en smäll.

Nu skarmmlar det om den och ljudet är helt cp i den.

Antar att det siter nån grej i den som har fått en törn, kan inget om micar så vet int eom det är möjligt att själv laga den?!

Redigerat av ThomasJ
Annons
Postat

Det är nog möjligt men knappast värt det. En ny kostar förmodligen mindre än reparationskostnaden om man lämnar in den till någon. Om du har koll på elektronik kan du ju försöka laga den själv och hoppas på det bästa. Men den är ju inte värd att lägga ut så mycket pengar på.

Postat
Det är nog möjligt men knappast värt det. En ny kostar förmodligen mindre än reparationskostnaden om man lämnar in den till någon. Om du har koll på elektronik kan du ju försöka laga den själv och hoppas på det bästa. Men den är ju inte värd att lägga ut så mycket pengar på.

Tänk inte lämnain den, men fattar inte hur jag skall öppna den så jag kan s evart felet är?!

Postat

Tänk inte lämnain den, men fattar inte hur jag skall öppna den så jag kan s evart felet är?!

Den är lätt att öppna. Skruva bara av den nedersta delen så kan man sen ta av höljet som är som ett rör. Därinne har du elektroniken. Kolla kabelanslutningar o ev. lödningar som kan ha släppt. Sen kan man nog skruva vidare för att komma in till själva kaspeln. Om den är trasig så är det nog inte lönt att göra något.

Postat

Så.. fickupp den.

Men problemet ligger nog i kapseln som sagt.

Hur jag kommerin där vet jag ikke, men får väll skruvvaupp skruvarna..

Det är i kappseln det skrammlar.

Antar det siter nått membran där, nog den det som är löst.

Postat

Nu så funkar det fint:P

Det var det där membranet som fått en smäll o satt helt löst.

Tog ett par varv med eltejp o nu funkar det fint.

adk51s.jpg

såhär låter det:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.