KaptenKresh Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Hej! Jag skulle vilja lägga på lite dist på min trilogy bas, men i mixern på Cubase LE så kommer bara audiospåret upp när jag trycker på "E" Så kortfattat, hur lägger man på effekter på mjukvarusyntar i cubase le? Tacksam på svar! /Kresh
jockmic Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Känner väl inte till LE så bra men i 4:an går det. I 3:an lär det gå men är visst lite bökigt att komma åt. Enklast är nog att exportera till en audiofil så är det lätt att lägga effekter på den sen! /Jocke
Assar Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 För att skapa en sendeffekt öppnar du Devices -> VST Send Effects. Därefter klickar du på "e" i VST-syntens kanalstrip och väljer effekten i högra raden. För att skapa en inserteffekt klickar du på "e" i VST-syntens kanalstrip och väljer effekten i vänstra raden. Något audiospår kommer inte upp om du inte skapat ett audiospår. Jag skulle gissa att det är VST-spåret du menar?
KaptenKresh Postat 22 mars 2008 Trådstartare Postat 22 mars 2008 Tack så mycket för svaren! 😠 Förstår hur man gör nu. /Kresh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.