Spititout Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Är det någon som kan hjälpa mig att hitta .sf2, wav- eller annan sorts sampling av gitarren som ligger i bakgrunden i denna 50 cent-låt? (vet inte vad det kallas när man spelar så på gitarren, men ni förstår säkert när ni hör, snabb får man vara i fingarna om man ska spela så själv iallafall). Hoppas någon har något tips var jag kan finna en sådan sampling. Your browser does not support the HTML5 audio tag
the_minstrel Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Tremolo kallas det för. Vet dock inte var du kan hitta gratissamplingar av det. Mitt tips är att öva på alternate picking ett par dagar så klarar du nog av tekniken själv! Lycka till!
Spititout Postat 18 oktober 2004 Trådstartare Postat 18 oktober 2004 Tackar för hjälpen Det är inte någon som råkar sitta på en soundfont eller liknande av "Tremolo"?
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Tremolo vet jag inte om jag tror det är. Det låter inte som gitarr tycker jag. Mer som en kymigt nedstämd ozubukko eller mandolin. Skulle gissa på någon slags etniskt instrument skulle vara det närmsta. Eller se om du hittar en soundfont av något obskyrt stränginstrument. Kolla Hammersound http://www.hammersound.net/ Gå in på soundfont library och välj "Ethnic" testa med en mandolin eller liknande. 🙂
vortex Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Vad är en "ozubukko"? För mig låter det mest som en felstavad italiensk kalvgryta (osso bucco)...
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 (redigerat) Vad är en "ozubukko"? För mig låter det mest som en felstavad italiensk kalvgryta (osso bucco)... He he he...Jag menade en sån härade http://www.tradera.com/auction/Musikinstrument/aid_7951336 Redigerat 19 oktober 2004 av Egghuvud
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.