Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt logic har fått för sig världens skummaste grej, och jag fattar inte varför eller hur jag ska lösa det. 😉

Jag kan inte ändra spårvolymen på mina spår för efter en minut eller så hoppar ALLA spår upp till volym -2,2 - hela tiden!

Det spelar ingen roll om jag automatiserar volymen, efter en stund hoppar ratten upp till -2,2 i alla fall.

Jag kan inte jobba i studion p g a av detta, kan ju inte ha alla spår på samma volym... Vad ska ja göra?

Mvh Nina

Annons
Postat (redigerat)
Mitt logic har fått för sig världens skummaste grej, och jag fattar inte varför eller hur jag ska lösa det. 😉

Jag kan inte ändra spårvolymen på mina spår för efter en minut eller så hoppar ALLA spår upp till volym -2,2 - hela tiden!

Det spelar ingen roll om jag automatiserar volymen, efter en stund hoppar ratten upp till -2,2 i alla fall.

Jag kan inte jobba i studion p g a av detta, kan ju inte ha alla spår på samma volym... Vad ska ja göra?

Mvh Nina

Skumt.

Har du provat uppdatera?

Vilken version av logic har du?

Vilket OS?

Prova att avinstallera och installera det igen.

Redigerat av ThomasJ
  • 2 veckor senare...
Postat
Mitt logic har fått för sig världens skummaste grej, och jag fattar inte varför eller hur jag ska lösa det. 😄

Mvh Nina

Jag har inga svar bara en liknande erfarenhet. I en låt så hoppar saxofonen upp till -12 efter var fjärde takt vad jag än gör. Inte så stort problem eftersom det finns rum att dra upp resten istället, men ändå..Skumt värre!! 😱

raso (oregistrerad)
Postat

Jah använder cubase men antar att det är nått så när lika. Jag råkade ut för samma sak när jag jobbade med atomatisering en gång. Den enda lösningen jag fann var att inte använda atomatisering.

Jag har aldrig varit med om det varken före eller efter den gången.

Postat
Mitt logic har fått för sig världens skummaste grej, och jag fattar inte varför eller hur jag ska lösa det. 🙂

Mvh Nina

Har du ett midikeyboard inkopplat? Har du testat att koppla ur det och se om samma grej händer?

Jag hade nämligen ett midikeyboard förut som verkade skicka midinoter slumpartat, vilket gjorde att olika rattar i reason plötsligt rörde på sig. Otroligt irriterande...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.