Jump to content
Annons

Hur bedömer Ni kvallen på denna sång?  

19 röster

1. 1. Hur bedömer Ni kvallen på denna sång?

• Låt den vara så här. Pörfekt.
      2
    • Bra låt men fixa till soundet
      10
    • Bra sound men fixa till låten
      1
    • Dålig låt helt enkelt
      0
    • Makalöst dåligt
      1

Recommended Posts

Postat

Det känns som den går i annat tempo nu. Sjysstare bas nu i versen. Mer layedback

version, introt är fruktansvärt bra.Ge ut den nu...Kan man rösta igen?

karl 😆

Annons
Postat

Introt låter grisigt proffsigt. 😆 Och pianot tillsammans med stråkarna låter underbart fylligt o fint. Men rösten låter en gnutta platt o burkigt nu tycker jag (iaf i början av låten)... förmodligen för att resten i ljudbilden blivit så fylligt. 😆

Oavsett - det är en rrrrrrrrriktigt skön låt den här. 😉

Postat

Applåder till den instrumentala mixningen men alltså

Rösten låter för jävla dåligt. Den ligger helt felt, den känns som den är alldeles för tunn och att den ligger över mixen. Personligen skulle jag dra upp basenfrekvenserna mer på sången den sprakar nästan ibland.

Det är fortfarande lite småfel och så men den känns nästan färdig. Jag har inte riktigt tid att gå igenom det sekund för sekund just nu men å andra sidan så känns det inte riktigt som det behövs lika mycket. Personligen skulle jag ändra lite på en del nivåer men det viktigaste är ändå rösten.

Den passar bättre in i slutet men i början låter den verkligen för vek på något sätt.

Postat

..Jag får väl träda in och förklara mig..för det är mycket mitt fel ..*host* 😎

Istället för kompressor gjorde jag ( med hamma's övervakande )en rätt slarvig manuell volymkompensation på hela det vokala spåret, men lade inte ner speciellt mycket energi på det..det var mest för att jag proppsade på att få se hur mr Hamma hade gjort mixen med egna ögon o öron som vi träffades upp, käkade pizza, drog en vits eller två.. och meckade med mixen för att testa lite saker...

men vad jag förstår efter ganska många "aha.." , "oj..det där var ju jättesmidigt..", "..vilken skillnad", "shit..nu måste man ju gå igenom alla andra låtar också" kanske vi kan räkna med en ny sång framöver... 🙂

Postat

Räkna med ny sång! 🙂 Eftersom resten av låten nu inte längre döljer det faktum att man är en halvkass sångare så är det till att bita i äpplet och hojta in på nytt framöver. Fortsättning följer....

Postat

Huvudsaken är att man har en egen och unik röst och det har du ju utan tvekan. Jag tycker sångljudet är lite burkigt på version två. Annars har det mesta sagts. Förutom att texten är lysande... 🙂

captain nemo (oregistrerad)
Postat
PS: För den som inte vet - Orkney är dom nordligaste skotska öarna, där man inte gör annat än att producera goa malt-drycker och pumpa olja.

Yep. Hem för den mycket goda Highland Park.

//nemo

Postat

Om nån hör nån skillnad så har jag lagt på ny sång nu som inte distar + lite mer reverb och annat småfix. Samma länk som ovan. Låten är precis på gränsen när det gäller mina begränsade röstresurser märker jag när jag ylar på nytt. Nåväl, den får duga så sålänge... 😉

Postat

Fan va schysst! Gillar den nypålagda sången skarpt, den låter len och fin och inte alls ansträngd (vilket jag kanske tyckte att den förra versionen gjorde lite)...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.