Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kolla klippet här: Tony & Annika - Rumba (080321)

Nån backing tape som spelar i en annan tonart eller vad hände? Och efter låten så säger David Hellenius nåt i stil med "En stor applåd för orkestern, kanske bättre än nånsin just i kväll.."

...Jag låg på golvet med blödande öron men kunde inte låta bli att le åt ironin.

Redigerat av Lars XLN Audio
Annons
Postat
Tony & Annika - Rumba (080321)

Nån backing tape som spelar i en annan tonart eller vad hände? Och efter låten så säger David Hellenius nåt i stil med "En stor applåd för orkestern, kanske bättre än nånsin just i kväll.."

...Jag låg på golvet med blödande öron men kunde inte låta bli att le åt ironin.

Ha!! Fler än jag som märkte detta.....

Undrar vad som hände!?

Tycker annars att sångerskan, vad hon nu heter, har en jäkla skön röst och sångstil...

Postat

Jag har bara sett småbitar av det innan, men brukar tycka att bandet låter riktigt bra oftast. Kanske för att de kör backing tracks då? Vilket ju också kan leda till såna här problem 😑

Postat

hahaha...klockrent ungefär lika smärtsamt som när Van Halen hade glömt bort att förinspelade synthen till Jump inte skulle köras i 48khz, dock så försökte dom göra någonting åt till skillnad från Let's Dance.. 😑

Kan det ha varit något liknande som hände på TV4? 🙂

Här finns videon

Postat

HEHEHEHE! Stackars Eddie, han måste ju blivit uthängd för felstämd gitarr eftersom det är ju han som hörs mest som "fel"

Ja, det gäller att ha koll när man kör backtrack. 😑

Postat

Ja, det låter jävligt konstigt. Konstigt att dom inte märkte nåt på genrepet, kanske gjorde dom det men han inte fixa det inför kvällen. Annars tillhör arret en högre skola som jag inte förstår.

Postat

haha, ja den där va fan knepig att lyssna på när den gick på tv. tror det är en klocka eller liknande percussion som bara råkar ha en aldeles för tydlig ton, som blir helt falsk mot låten. helt sinnessjukt att producenter/musiker inte gjorde nåt åt det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.