crys Postat 21 mars 2008 Postat 21 mars 2008 Hur får man in den pluggen i cubase ihop med canvas ljud?
jockmic Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Pluggen kopierar du helt enkelt till \program\steinberg\cubase-x\vstplugins\ Ladda som VST-instrument och ställ in en midikanal på att använda den! Canvas känner jag inte till. Är det Soundfonts? I så fall är det väl lämpligt att göra en mapp under VSTplugins där du lägger dom. Soundfonts laddas inifrån SFZ. /Jocke
crys Postat 22 mars 2008 Trådstartare Postat 22 mars 2008 Pluggen kopierar du helt enkelt till \program\steinberg\cubase-x\vstplugins\ Ladda som VST-instrument och ställ in en midikanal på att använda den! Canvas känner jag inte till. Är det Soundfonts? I så fall är det väl lämpligt att göra en mapp under VSTplugins där du lägger dom. Soundfonts laddas inifrån SFZ. /Jocke Har redan prövat detta, jag vet hur man för in vst instrument, gjort det innan med andra, men det funkade tydligen inte med denna, men jag tänker pröva nu igen på ett par andra sätt då så jag får se. Canvas är soundfonts ja, så dom lägger jag i mappen för sfz, som ligger i vstplugins i cubase då lr?
Bone Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Har du öppnat sfz-> klickat på file (fältet där det nedanför står JV1080...) -> valt var du ska ladda in för ljud? Du har ställt in allt rätt med in och ut också?
crys Postat 22 mars 2008 Trådstartare Postat 22 mars 2008 Yes, det hade jag. Jag fixa det nu, men tack för hjälpen folk. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.