Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Setup: macbook, midikeyboard.

Har testat medföljande garageband, känner mig trångbodd, och vill ha en större kruka att växa i. Just nu är jag sugen på trallig synthpop, kunna programmera lite trummor, laborera med ljud och otaliga mjukvarusynthar osv. Samtidigt är mitt gitarrlirande ganska konsekvent, vilket fått mig att fundera på hur prioriteringarna skall se ut. Eftersom jag är äppelpojke har jag osökt tänkt på logic, som verkar tillgodose mina inspelningskrav med gitarren, samtidigt som jag egentligen är mer sugen på reason, då jag fått intrycket av det som mer obegränsat gällande ljud/synthdelen. Förlorar jag i mjukvarsynthväg vid något av valen? Finns möjlighet att programmera trummor i dessa program? Eller har ni rentav något visare tips att bjuda på?

/mvh gurka

Annons
Postat
Setup: macbook, midikeyboard.

Har testat medföljande garageband, känner mig trångbodd, och vill ha en större kruka att växa i. Just nu är jag sugen på trallig synthpop, kunna programmera lite trummor, laborera med ljud och otaliga mjukvarusynthar osv. Samtidigt är mitt gitarrlirande ganska konsekvent, vilket fått mig att fundera på hur prioriteringarna skall se ut. Eftersom jag är äppelpojke har jag osökt tänkt på logic, som verkar tillgodose mina inspelningskrav med gitarren, samtidigt som jag egentligen är mer sugen på reason, då jag fått intrycket av det som mer obegränsat gällande ljud/synthdelen. Förlorar jag i mjukvarsynthväg vid något av valen? Finns möjlighet att programmera trummor i dessa program? Eller har ni rentav något visare tips att bjuda på?

/mvh gurka

Logic har utmärkta syntar, dessutom kan du ju köpa Reason senare och köra rewire mellan programmen. Reason går ju inte att spela in ljud i så gitarren går bort där.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Om jag skulle välja så tror jag att jag skulle satsa på Logic Studio paketet. Så mycket godis för pengarna. (Trots att jag är en Reason freak).

En annan variant är att köpa Reason och fortsätta lägga gitarr och sång i Garageband. Funkar elegant det med. Reason kör via Rewire i Garageband.

Som synth betraktad är Reason fantastisk. Synd att man inte kan spela in sång och gitarr.

Redigerat av drloop
Postat

Danke, det blir troligtvis express-versionen om ett par veckor, sen får vi se vad det bär hän. Kanske sitter jag med en moogsynth i famnen om 60 år, bland alla andra yatzylirande pensionärer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.