Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej...jag är blåbär i branschen o jobbar fortfarande med extremt enkla medel...en digitalporta o Cubase LE...that's all.

Men tack vare massor med matnyttig info här på forumet så tycker jag att jag börjar få hyfsat ljud på ett par av mina projekt. Och dagen kanske närmar sig då jag vågar ladda upp nåt på låtkritikavdelningen.

Nu undrar jag om det är nån idé att försöka köra en mastring i LE...det finns ju en mastrings-setup men det är väl bara att man får fetare grafik på den bouncade mixen, eller...?

O så drar man den ett varv till med comp, eq, etc, eller...?

Det handlar ju inte om en proffesionell/kommersiell mix utan i bästa fall om att kunna lägga upp på Myspace...

Så...funkar eller värdelöst???

Annons
Postat
Själva ljud-shapingen kan du göra i vilket program som helst som stödjer VST-pluggar.

Enkelt o redigt svar...det var vad jag behövde veta, rent ljudmässigt är en mastring alltså nödvändigtvis inte mer hokus pokus än så...hjärtligt tack!

/Robert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.