Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, jag vill alltså få gitarren att låta som ett "telefonljud", ni vet det där höfrekventa ljudet man kan höra på röster ibland. Finns det en speciel fx pedal till detta eller är det en vanlig EQ pedal som gäller?

Annons
Postat

en vanlig eq löser det.. lite diskant, ingen bas och mkt höga mellan..

Postat
Tänkte väl det..man vet ju aldrig vad som döljer sig i pedal djungeln!

finns säkert ngt bolag som tillverkar såna pedaler, men det är så himla onödigt, för vem bryr sig om det låter EXAKT som en telefon, eller "bara" väldigt likt..!?

Postat
Tänkte väl det..man vet ju aldrig vad som döljer sig i pedal djungeln!

finns säkert ngt bolag som tillverkar såna pedaler, men det är så himla onödigt, för vem bryr sig om det låter EXAKT som en telefon, eller "bara" väldigt likt..!?

Nä visst, men om det fanns en sådan pedal så skulle jag ju kunna köpa den lika gärna som en eq pedal. 🙂

Postat

har försökt mig på en sådant ljud du beskriver i texten, jag körde gband på ganska högt värde.

Nu är jag dock full efter studentpuben men ja ja. . .

Postat

Tror nog jag skall klara mig med en eq pedal, skall ta en tur till 4sound och testa

Postat
Tror nog jag skall klara mig med en eq pedal, skall ta en tur till 4sound och testa

Tjena

Denna Ibanez pedal kanske är vad du letar efter...?

// Klas

verkligen inte. har du spelat på en sådan nån gång öht?

jag har en sån och jag tycker absolut inte att du ska skaffa en sån. det är mer en smutspedal..

Postat

Tjena

Denna Ibanez pedal kanske är vad du letar efter...?

// Klas

verkligen inte. har du spelat på en sådan nån gång öht?

jag har en sån och jag tycker absolut inte att du ska skaffa en sån. det är mer en smutspedal..

Nix, inte provat... Skrev "kanske" i texten :rolleyes:

Postat

Kan du ge ett exempel på en låt du har hört detta önskvärda sound på?

Postat
Kan du ge ett exempel på en låt du har hört detta önskvärda sound på?

Tänker och letar....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.