Audiorent Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 Min FW-disk pajade o med den en massa projekt jag inte hade hunnit backa upp. Nu när det "otänkbara" har hänt så vill jag ha en lösning för framtiden. Köpte 2 nya SATA2 diskar att stoppa i min MacPro. PT stödjer väl inte RAID har jag för mig annars vore det väldigt smidigt att bara spegla diskarna. Finns det någon annan lösning som sköter det med automatik utan att man själv behöver att tänka på det i tid och otid ?? Matte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 Min FW-disk pajade o med den en massa projekt jag inte hade hunnit backa upp. Nu när det "otänkbara" har hänt så vill jag ha en lösning för framtiden. Köpte 2 nya SATA2 diskar att stoppa i min MacPro. PT stödjer väl inte RAID har jag för mig annars vore det väldigt smidigt att bara spegla diskarna. Finns det någon annan lösning som sköter det med automatik utan att man själv behöver att tänka på det i tid och otid ?? Matte time machine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 19 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2008 (redigerat) OK ... fick googla och det verkar ju bra men finns väl först i Leopard 10.5 kör Tigern nu (10.4.11) Iof är väl PT LE godkänt för Leoparden nu så jag kanske skall uppdatera (eller var det bara HD som var klart?) Redigerat 19 mars 2008 av Audiorent Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mountainman (oregistrerad) Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 ProTools stödjer officiellt inte OSX 10.5.2. ProTools 7.4 HD stödjer 10.5.1. SuperDuper är ju ett program som många rekomenderar. Det kan ställas in så att bara ändrade filer byts ut, så att du alltid har en "spegling" av dina projekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 Gör rensningarna i regionslist och gör en kopia av arbetsmappen till nya hårddisken. Borde väll ändå vara enklaste för dig tror jag. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 19 mars 2008 Dela Postat 19 mars 2008 Nu kör jag inte PT men väl en backuplösning. Jag har en Maxtor OneTouch med backupmjukvara. Med denna tar jag inkrementell backup, dvs jag sparar förändringar från projektdisken. Detta sker automatisktt för min erfarenhet är att det blir dåligt om man inte gör saker automatiserat. Det fina i kråksången är att om jag råkar radera en projektfil så finns den fortfarande sparad på backupdisken... det har räddat mig 2 gånger under det senaste året. Sparat mycket tid på det. Timemachine verkar också vara en bra idé. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 19 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2008 Tack så länge för era förslag. kolla lite snabbt på Super Duper å med en billig dollar så var det ju väldigt överkomligt! Håller med om att det måste ske med automatik för min egen automatik är högst bristfällig! Blir väl att att köra med 2 interna SATA-diskar för Audio då Musicproductionkit kräver det och en ytterligare för backup. Matte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.