Jump to content
Annons

Externt ljudkort till Firewire 4-pin (ej tillverkat av TI)

Recommended Posts

Shii (oregistrerad)
Postat

Jag söker ett externt ljudkort till laptop!

Nu är det så att laptopens firewire är en 4-pin som inte är tillverkad av Texas Instrument, utan av en tillverkare som heter Ricko.

Finns det några ljudkort för min laptops firewire eller kommer jag bli tvungen att köra på USB?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Du behöver en 6-pin till 4-pin FW-kabel och använda adaptern (ström) till FW-ljudkortet. Om dina FW-kretsar fungerar bra för ljudkort återstår att se, det ända sättet att säkert veta är att prova.

Postat

Jag har nyligen köpt ett Edirol FA-66 till min imac som inte heller har ett TI-chip, utan de strulande agere-chippen. Det fungerar lysande! Jag kör mitt matat via firewire-porten eftersom jag har 6-pinnars, men det följer med 4 till 6-pinnars-kabel, så det borde fugera utmärkt. Nätadapter följer såklart också med. Det kostar ca. 3.100 på musikbörsen.

Hade!

Postat

Lustigt. Jag har läst några poster där folk beskriver problem med Edirol FW-kort och Agere (det fungerar men inte med lägsta latency, då sprakar det)...

Postat

Det kan hända att man inte får lägsta möjliga latency, det har jag faktiskt märkt av när jag kör 32 i buffer. Men annars allt ok..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.