Jump to content
Annons

BOSS multieffekt


bossgt8user

Recommended Posts

Finns det något intresse av att diskutera nya BOSS GT-10?

Jag tillhör dem som starkt gillar GT-8:an (förutom att den är ganska svår att hantera). Någon som har provat 10:an? Det verkar som om man i lanseringen trycker mycket på 40 sekundersloopen. Men hur ofta använder man den egentligen??? Jag gillar att man har satt dit ytterligare en CTL-pedal. Då kan man ha stämapparat på den ena hela tiden. Finns det någon som har några åsikter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
dannepop (oregistrerad)
Finns det något intresse av att diskutera nya BOSS GT-10?

Jag tillhör dem som starkt gillar GT-8:an (förutom att den är ganska svår att hantera). Någon som har provat 10:an? Det verkar som om man i lanseringen trycker mycket på 40 sekundersloopen. Men hur ofta använder man den egentligen??? Jag gillar att man har satt dit ytterligare en CTL-pedal. Då kan man ha stämapparat på den ena hela tiden. Finns det någon som har några åsikter?

Ja jag kör GT8:an och gillar den mycket.

Framför alt för det fina ljudet!

Kunde kanske varit lite enklare, men man vänjer sig.

Ska uppgradera till GT10 när den kommer!

Har du sett någon demo på den på nätet?

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något intresse av att diskutera nya BOSS GT-10?

Jag tillhör dem som starkt gillar GT-8:an (förutom att den är ganska svår att hantera). Någon som har provat 10:an? Det verkar som om man i lanseringen trycker mycket på 40 sekundersloopen. Men hur ofta använder man den egentligen??? Jag gillar att man har satt dit ytterligare en CTL-pedal. Då kan man ha stämapparat på den ena hela tiden. Finns det någon som har några åsikter?

Ja jag kör GT8:an och gillar den mycket.

Framför alt för det fina ljudet!

Kunde kanske varit lite enklare, men man vänjer sig.

Ska uppgradera till GT10 när den kommer!

Har du sett någon demo på den på nätet?

Danne/

Från Namm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något intresse av att diskutera nya BOSS GT-10?

Jag tillhör dem som starkt gillar GT-8:an (förutom att den är ganska svår att hantera). Någon som har provat 10:an? Det verkar som om man i lanseringen trycker mycket på 40 sekundersloopen. Men hur ofta använder man den egentligen??? Jag gillar att man har satt dit ytterligare en CTL-pedal. Då kan man ha stämapparat på den ena hela tiden. Finns det någon som har några åsikter?

Ja jag kör GT8:an och gillar den mycket.

Framför alt för det fina ljudet!

Kunde kanske varit lite enklare, men man vänjer sig.

Ska uppgradera till GT10 när den kommer!

Har du sett någon demo på den på nätet?

Danne/

Från Namm:

Det finns ganska mycket promo-videor på YouTube. Dock har jag inte hittar någon från en "vanlig" gitarrlirare- Det blir ju inte så objektivt när det är i reklamsyfte.

Det känns ändå som om 10:an är mer anpassad för gitarrister av gitarrister.

Jag funderar också starkt på att uppgradera till en gt-10. Jag är impad av LCD-displayen.

I sverige ligger den väll på ca 5000 kr, På Thomann på cirka 4500 och i USA för lite över 3000 kr. Någon som vet vad det skulle sluta på?

Lirar ni på era Gt-8:or både live och i studion?

Jag gör det och har kommit på att det konstigt nog låter bäst att köra på Line/Phones output även genom stärkare. Hur gör ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något intresse av att diskutera nya BOSS GT-10?

Jag tillhör dem som starkt gillar GT-8:an (förutom att den är ganska svår att hantera). Någon som har provat 10:an? Det verkar som om man i lanseringen trycker mycket på 40 sekundersloopen. Men hur ofta använder man den egentligen??? Jag gillar att man har satt dit ytterligare en CTL-pedal. Då kan man ha stämapparat på den ena hela tiden. Finns det någon som har några åsikter?

Ja jag kör GT8:an och gillar den mycket.

Framför alt för det fina ljudet!

Kunde kanske varit lite enklare, men man vänjer sig.

Ska uppgradera till GT10 när den kommer!

Har du sett någon demo på den på nätet?

Danne/

Från Namm:

Letade lite, man blir ju lite sugen efter t ex dina och Rockfords hyllningar :rolleyes: Här är en demo lite mer värd namnet:

http://www.truveo.com/BOSS-GT10-New-Demo-Video/id/2453752503

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte provat GT-10:an. Men lite sugen blir man ju. Hade varit kalas att kunnat ha två separata signal-kedjor. Borde ge ännu mer naturtroget ljud om man t ex använder harmonizer!

Kan annars säga kort om GT-8:an, att får man inte till BRA ljud med den så är man antingen väldigt lat, totalt okunnig om hur man skruvar fram gitarr-ljud, eller har helt orimliga krav på gitarrljud (den har självklart inte samma dynamik som t ex en Buddah-förstärkare). Men sett till pris, flexibilitet, mobilitet och ljud är den ruskigt prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag får min GT-10 inom 3 dagar 🙂

Är helt lyrisk över den då den spöar allt annat jag hört i emuleringsväg!

Ljudexempel kanske kommer sen när jag lärt mig spela elgitarr, haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag har inte provat GT-10:an. Men lite sugen blir man ju. Hade varit kalas att kunnat ha två separata signal-kedjor. Borde ge ännu mer naturtroget ljud om man t ex använder harmonizer!

Kan annars säga kort om GT-8:an, att får man inte till BRA ljud med den så är man antingen väldigt lat, totalt okunnig om hur man skruvar fram gitarr-ljud, eller har helt orimliga krav på gitarrljud (den har självklart inte samma dynamik som t ex en Buddah-förstärkare). Men sett till pris, flexibilitet, mobilitet och ljud är den ruskigt prisvärd.

Testade en i musikaffär och var grymt impad. Kanske kommer jag köpa en framtiden när jag får råd. Nya och bättre monitorer kommer i första hand men nog troligt att man får gt-8:an billigare på beggmarknaden snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Alltid varit sugen på Boss GT ..men aldrig fått tillfälle att prova..verkar som det är Podden som gäller för dom flesta...undrar hur den jämför sig med POD X3 ?

Det verkar som effekter är GT's starka sida...Medans podden är har bättre förstärkar/cabinet/mic simuleringar ?

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid varit sugen på Boss GT ..men aldrig fått tillfälle att prova..verkar som det är Podden som gäller för dom flesta...undrar hur den jämför sig med POD X3 ?

Det verkar som effekter är GT's starka sida...Medans podden är har bättre förstärkar/cabinet/mic simuleringar ?

Kan nog inte säga att den ena är bättre eller sämre, lite olika ljudkaraktär bara. Dessutom ska man såklart alltid ta med Vox Tonelab i jämförelsen, den är också väldigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Alltid varit sugen på Boss GT ..men aldrig fått tillfälle att prova..verkar som det är Podden som gäller för dom flesta...undrar hur den jämför sig med POD X3 ?

Det verkar som effekter är GT's starka sida...Medans podden är har bättre förstärkar/cabinet/mic simuleringar ?

Kan nog inte säga att den ena är bättre eller sämre, lite olika ljudkaraktär bara. Dessutom ska man såklart alltid ta med Vox Tonelab i jämförelsen, den är också väldigt bra.

Tycker GT:n och Tonelabens effekter är klart bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ser att GT-10 kostar 4321:- på thomanns. Undrar vad den kommer kosta här i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)
Ser att GT-10 kostar 4321:- på thomanns. Undrar vad den kommer kosta här i Sverige?

Läste att musikbörsen tar ca 4.450:-

D

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

podden och gt:n låter båda bra. Valet borde inte baseras på ljudet tycker jag utan vilka funktioner man är intresserad av. Extern loop, bättre wah, utmärkta routing- och programeringsmöjligheter, eztone, Phrase Loop vs mic förstärkare, basspack, en massa förstärkartyper

Redigerat av funky monk
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...