Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Yebo!

Jag håller på & bygger om aukustiken i min studio & behöver en ny basfälla.

Det ska vara en eller två av den trekantiga, feta pelartypen, men jag lägger inte 20000:- (plus frakt) på det av rena principskäl.

Vill bygga själv men har inga ritningar, någon här som vet var man kan hitta?

Bara för att ha det klart, det måste vara väldigt brett under ungefär 100-120Hz, få plats i ett 18kvm studiorum, & fungera professionellt.

Bryr mig inte om materialkostnaderna, bara jag får en (två) som fungerar bra.

Några tips?

Annons
Postat

Sitter själv i ett 17kvm rum och har kastat upp några hörnabsorbenter. De är inte uppmätta på något sätt men trummorna slutade rumla runt avsevärt när jag fick upp dem. Kostnaden var också överkomlig, minst sagt. Har dessutom hängt ett par i taket och skojat lite med foam på väggarna för att släcka reflektioner i de högre frekvenserna. Du kan ju alltid kolla på mitt bygge här: Lightweight Corner Absorber

Postat

Yay! Lee, PRECIS vad jag var ute efter! Danke :-)

Gilbert, var lite för mycket matte för vad jag klarar av efter två parallella deadlines direkt följt av ett nytt fullängdsproject, men det är absolut en sida för framtiden! Mange takk mon :-)

Pax Tequila! CvanC

Postat

Yay! Lee, PRECIS vad jag var ute efter! Danke :-)

Gilbert, var lite för mycket matte för vad jag klarar av efter två parallella deadlines direkt följt av ett nytt fullängdsproject, men det är absolut en sida för framtiden! Mange takk mon :-)

Jag är väldigt nöjd med studion i stora hela, men basen har några bökiga frequenser jag måste få fason på, & kommer hänga upp teaterduk för att kunna döda akustiken helt vid behov...men med tanke på priset på sånt får det vänta ett litet tag...

Pax Tequila! CvanC

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.