Rusty (oregistrerad) Postat 16 oktober 2004 Dela Postat 16 oktober 2004 Har letat efter en funktion som jag tycker ger en rätt cool effekt. Hittar inget bra namn men man kan likna soundet med att man stänger av en vinylskiva. Att ljudet alltså "saktas ner systematiskt" i hastighet, från befintligt tempo till helt tyst på bara några sekunder. Man får känslan av att ljudbilden nästan "sjunker ihop". Ganska vanlig effekt eftersom man hör de på diverse låtar. Nån som vet hur man gör i Cubase SX2? Tacksam för all form av hjälp! Tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 16 oktober 2004 Dela Postat 16 oktober 2004 Det finns en gratis VST som fixar det bland annat, heter Tape Stop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
staf Postat 16 oktober 2004 Dela Postat 16 oktober 2004 Jag vet hur man gör fast jag tänkter inte säga det. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 16 oktober 2004 Dela Postat 16 oktober 2004 Antar att det är Denna som åsyftas ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rusty (oregistrerad) Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Ah! Det är exakt en sån effekt jag söker! Dock går det inte att ladda ner från sidan du länkade. Går den att få tag i nån annanstans..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Ser lite mörkt ut på den fronten... Deras sida verkar ha lagt ner och har inte hittat den någon annan stans heller. Googlade lite, men hittade inget där heller. (Sökte iofs i en minut eller nått bara) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Jag hade en gammal version liggande..testa att lägga in denna .dll-fil i Plug-katalogen Tapestop 1.31.dll ( meddela när du hämtat så tar jag bort filen ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 (redigerat) Redigerat 17 oktober 2004 av One night in The Trance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 😛 🙂... I SEE!!! ....Visst..passa på så länge det är gratis... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 he he, men vet inte hur man spelar in i cubase sx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.