lasjan (oregistrerad) Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 (redigerat) har en 3 ghz burk med 1 g int minne o win xp när vi kör trummorna (roland td 8) låter det hur bra som helst men när man har lirat in och spelar upp så blir det en konstig otakt nästan som det hoppas över vissa slag någon som har en en idé om det kan vara någon konstig inställning i cubase eller något annat ....... kör ljuden från addictive drums och ljudkortet är ett m-audio fw1814 Redigerat 17 mars 2008 av lasjan
Gain Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 Enligt XLN Audio är kompabilitet på g. http://www.xlnaudio.com/?page=products&...waboutthefuture
lasjan (oregistrerad) Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 Enligt XLN Audio är kompabilitet på g. http://www.xlnaudio.com/?page=products&...waboutthefuture fast det låter ju bra när man lirar jag får ljuden från ad och allt låter kanon ända tills man spelar in det då det blir fel annars borde det ju vara konstigt från början eller
Lee Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 (redigerat) Kommer inte ihåg var det finns just nu men kolla I Device Setup efter "Use System Time Stamp". Anledningen är att Roland sänder en tidstämpel med varje slag och då placerar Cubse in slaget efter Rolands tidsstämpel. Om du använder systemets tidsstämpel så hamnar sakerna på rätt ställe. Edit. Under Device Setup klicka på Midi Port. Under högra fönstret står det "Use System Timestamp for Midi...." Klicka i den och prova igen. Klart. Redigerat 17 mars 2008 av Lee
lasjan (oregistrerad) Postat 18 mars 2008 Postat 18 mars 2008 (redigerat) Kommer inte ihåg var det finns just nu men kolla I Device Setup efter "Use System Time Stamp". Anledningen är att Roland sänder en tidstämpel med varje slag och då placerar Cubse in slaget efter Rolands tidsstämpel. Om du använder systemets tidsstämpel så hamnar sakerna på rätt ställe. Edit. Under Device Setup klicka på Midi Port. Under högra fönstret står det "Use System Timestamp for Midi...." Klicka i den och prova igen. Klart. oj tackar så jättemycket !!!!! ska testa omedelbart när jag kommer hem ... det hade jag aldrig hittat själv hoppas det löser problemet jag återkommer och meddelar hur det gick Redigerat 18 mars 2008 av lasjan
Lee Postat 18 mars 2008 Postat 18 mars 2008 Kommer inte ihåg var det finns just nu men kolla I Device Setup efter "Use System Time Stamp". Anledningen är att Roland sänder en tidstämpel med varje slag och då placerar Cubse in slaget efter Rolands tidsstämpel. Om du använder systemets tidsstämpel så hamnar sakerna på rätt ställe. Edit. Under Device Setup klicka på Midi Port. Under högra fönstret står det "Use System Timestamp for Midi...." Klicka i den och prova igen. Klart. oj tackar så jättemycket !!!!! ska testa omedelbart när jag kommer hem ... det hade jag aldrig hittat själv hoppas det löser problemet jag återkommer och meddelar hur det gick Det löste mitt problem i alla fall. Hoppas det löser ditt också. Skriv om det fixade sig. 😳
lasjan (oregistrerad) Postat 19 mars 2008 Postat 19 mars 2008 Kommer inte ihåg var det finns just nu men kolla I Device Setup efter "Use System Time Stamp". Anledningen är att Roland sänder en tidstämpel med varje slag och då placerar Cubse in slaget efter Rolands tidsstämpel. Om du använder systemets tidsstämpel så hamnar sakerna på rätt ställe. Edit. Under Device Setup klicka på Midi Port. Under högra fönstret står det "Use System Timestamp for Midi...." Klicka i den och prova igen. Klart. oj tackar så jättemycket !!!!! ska testa omedelbart när jag kommer hem ... det hade jag aldrig hittat själv hoppas det löser problemet jag återkommer och meddelar hur det gick Det löste mitt problem i alla fall. Hoppas det löser ditt också. Skriv om det fixade sig. 😐 yes !!!! det verkade vara det som var problemet det låg under windows midi ports ... som sagt jätte tack !!!!
Lee Postat 19 mars 2008 Postat 19 mars 2008 Bara glad att kunna hjälpa till. Kul att det löste sig. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.