Jump to content
Annons

Välj spelställen jorden över ni skulle vilja spela på

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Vi tänker oss SMÅ spelställen, inga Wembley Arena precis..., utan tips gällande "överkomliga" spelställen för relativt vanliga människor. Vilka är då era favoritställen att spela på eller som ni skulle vilja spela på? Eller ställen ni är nyfikna på och hört gott om. Det får var inrikes eller utrikes, såväl i norden, europa som på andra kontinenter.

Jag börjar:

1. Marshall E Rinker Playhouse, Kravis Center for performing arts, West Palm Beach, Florida, USA

(mest för att jag fått en inbjudan, som inte blivit av..., och lilla jag som aldrig vart i Amerikat...)

2. Maxwell's, Restaurant, New York, USA

(hört gott om 'et, kan tänka mig att undersöka det själv - men det finns ett annat känt ställe i NY också, kommer inte ihåg just nu...)

3. The Glebe, Pub, Stoke-On-Trent, England.

(har en stående inbjudan efter att ha varit där, känner band som spelar där... kör sina Friday Night's bl.a.)

4. Jeff Healey's Roadhouse, Toronto, Canada

(det nyöppnade, som inte ligger i källarplanet, hedra idolen, skulle försöka lära in ett par covers)

5. Konserthuset: Stenhammarsalen, Göteborg, Sverige

(eftersom det är "finaste" spelstället (förutom Stora scenen) i Göteborg, bra akustik)

6. Centre Pompidou, Grand salle, Paris, Frankrike

(har varit där, tillmötesgående personal, intressant plats)

7. Quasimodo, Berlin, Tyskland

(äldsta jazzklubben i Berlin, tid enbart jazz, men numera även för "allt annat" också, har mkt goda kontakter i Berlin)

😉

natti//:musik

Redigerat av musik
Dela på andra sajter

Annons

Studio 54 och abbey road studion är två ställen jag skulle vilja uppträda på..

då kanske ni tänker "abbey road, det är ju bara en studio!!?" jo förvisso, men blandannat på 9an visar dom BBCproducerade (har för mig det) Live on Abbey Road där kända artister får uppträda i det stora liverummet.. skithäftigt!

och studio 54 för att det är så klassiskt.

Dela på andra sajter

CBGB´s i New York, men jag har för mig att de inte kör konserter där längre.

Dirty Water Club i london.

Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Klubben, Fryshuset, Stockholm - skulle jag vilja lira på iallafall. Dock inte i samband med Emergenza.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.