Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, Har en Gibson SG Special Faded och är trött på "faded" ytan, skulle vilja ha samma lack/yta (eller vad de heter) som de har på Standard gurorna. Vad ska man andvända för att få de?

Annons
Postat

börja med att putsa gitarrkroppen tills du tröttnar, då putsar du ungefär 3 ggr så mkt till..

annars kan du få den omlackad eller upp-putsad hos en gitarrmeck av ngt slag..

fast det brukar bli dyrt..

Postat
börja med att putsa gitarrkroppen tills du tröttnar, då putsar du ungefär 3 ggr så mkt till..

Ok, har märkt att den har blivit blankare på vissa ställen efter att jag spelat, tänkte om de fanns nåt polermedel som gjorde att de gick lite snabbare. Finns de nån speciell putsduk man kan andvända för att de ska gå snabbare? 😉

Postat

Ok, har märkt att den har blivit blankare på vissa ställen efter att jag spelat, tänkte om de fanns nåt polermedel som gjorde att de gick lite snabbare. Finns de nån speciell putsduk man kan andvända för att de ska gå snabbare? 😉

om man är lite "latare" eller snarare mer lagd åt det effektivare hållet, så kan man köpa en polerskiva, som man har till bilar blandannat när man vaxar dem. och sätta i sin skruvdragare, för det har du väl.. 🙂

autosol kan funka, trots att det sliter en aning på lacken, men pröva på nåt ställe där det inte kommer synas, ex. vid halsinfästningen..

har du skruvad hals, så plockar du bort halse osv, har du limmad, så får du maskera med masktejp och plockar bort allt i gitarren.. det går på 10 minuter om man lägger manken till..

musik (oregistrerad)
Postat

Blir den verkligen blankare när du spelat och nött på den?? Är du säker på att det inte är svett, typ nässvett... Jfr: näsan kan ju bli blank.

Är det inte så att Gibson SG Faded ÄR lackad, men MATTLACKAD?

Eller är den normalglanslackad och därefter FADEDBEHANDLAD?

😉

:musik

Postat
Blir den verkligen blankare när du spelat och nött på den?? Är du säker på att det inte är svett, typ nässvett... Jfr: näsan kan ju bli blank.

Är det inte så att Gibson SG Faded ÄR lackad, men MATTLACKAD?

Eller är den normalglanslackad och därefter FADEDBEHANDLAD?

😛

:musik

Vet inte men den blir blankare där jag har armen när jag spelar och där den vilar mot benet. och jag är rätt säker på att de inte är nässvett 🙂

Postat

Ok, har märkt att den har blivit blankare på vissa ställen efter att jag spelat, tänkte om de fanns nåt polermedel som gjorde att de gick lite snabbare. Finns de nån speciell putsduk man kan andvända för att de ska gå snabbare? 🙂

om man är lite "latare" eller snarare mer lagd åt det effektivare hållet, så kan man köpa en polerskiva, som man har till bilar blandannat när man vaxar dem. och sätta i sin skruvdragare, för det har du väl.. 😛

autosol kan funka, trots att det sliter en aning på lacken, men pröva på nåt ställe där det inte kommer synas, ex. vid halsinfästningen..

har du skruvad hals, så plockar du bort halse osv, har du limmad, så får du maskera med masktejp och plockar bort allt i gitarren.. det går på 10 minuter om man lägger manken till..

Jaja, har allt de där vettu 😛

provar de istället, är lite jobbigt att sitta o putsa på den i flera timmar 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.