Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har äntligen blivit klar med en inspelning och skulle nu göra en mixdown men då kommer det upp ett felmeddelande där det står:

"An error ocurred during the export"

Svårt att veta vad man har gjort fel när det inte står någon info om vad som gått snett.

Vore jättetacksam om någon kunde hjälpa mej med att kanske nämna saker som skulle kunna va felinställt osv.

Markuz

Annons
Postat (redigerat)

Sannolikt att den blåa avlånga markören överst i sequencern inte är inställd över det som skall exporteras så den är blå utan är röd. En fel man lätt gör. Stämmer detta tror du? Dra i den åt rätt håll så den omfattar hela låten innan du exporterar så ska du se att det fungerar. 😉

/Memphis

Redigerat av Memphis
Postat
Det är med stor säkerhet att den blåa avlånga markören överst i sequencern som inte är inställd över det som skall exporteras så den är blå utan är röd. En fel man lätt gör. Stämmer detta tror du? Dra i den så den omfattar hela låten innan du exporterar så ska du se att det fungerar. 😉

/Memphis

Tja!

Om du syftar på den dära "left och right locator" så har jag satt ut dem. Låten skuggas dock inte med varken röd eller blå färg utan grå om det har någon betydelse? Hade för mej att de ska vara ljusblått?

Så nej, förmodligen är det inte problemet?

tack för svaret!

Vet du om de kan bero på något annat?

Postat (redigerat)

Nej, annars vet jag inte vad det kan bero på men markören skall vara ljusblå och jag har aldrig sätt den vara grå. Kanske någon ljus- eller färginställning i programmet eller på skärmen som orsakar detta. Iallafall så får man precis det felmeddelandet om left-right-markören är felvänd och röd, så det varför därför jag misstänkte det. Vilken färg får du om du drar den åt andra hålllet? 😉

Lila? 😄 Testa iaf att göra det och exportera igen.

/M

Redigerat av Memphis
Postat
Nej, annars vet jag inte vad det kan bero på men markören skall vara ljusblå och jag har aldrig sätt den vara grå. Kanske någon ljus- eller färginställning i programmet eller på skärmen som orsakar detta. Iallafall så får man precis det felmeddelandet om left-right-markören är felvänd och röd, så det varför därför jag misstänkte det. Vilken färg får du om du drar den åt andra hålllet? 😉

Lila? 😄 Testa iaf att göra det och exportera igen.

/M

Aalltså det finns ju två små trianglar att dra i, och de skuggar iaf det område jag vill ha mixdownen på nu så det borde inte vara fel. Hum...

Alla spåren står Output bus1 om det har ngn betydelse, men det ska väl vara samma vad jag förstått isf?

Om det är någon annan som vet så skriv gärna(A)

Markus

Postat

Skulle gissa på att loopmarkörerna är bakvända. Testa dra den vänstra till höger om den högra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.