prodman (oregistrerad) Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Hej Jag har ett gammalt audiophile 2496 och använder mig enbart av vst instrument och Cubase, spelar inte alltså in något via ljudkorten. Jag undrar om ett bättre ljudkort i mitt fall gör någon skillnad i kvalite när jag gör mixdowns eller för själva mixningen?
basshole Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Den enda skillnaden, om än snudd på obefintliglig, är väl att du inte får en lika rättvis bild av hur det egentligen låter pga att dina DA omvandlare inte är lika bra som hos dyrare alternativ. Det jag menar är alltså att ljudet ditt ljudkort skickar ut till dina högtalare inte återges lika detaljrikt och med samma upplösning som ett dyrare ljudkort, som t.ex RME, skulle gjort.
drloop (oregistrerad) Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Den enda skillnaden, om än snudd på obefintliglig, är väl att du inte får en lika rättvis bild av hur det egentligen låter pga att dina DA omvandlare inte är lika bra som hos dyrare alternativ. Det jag menar är alltså att ljudet ditt ljudkort skickar ut till dina högtalare inte återges lika detaljrikt och med samma upplösning som ett dyrare ljudkort, som t.ex RME, skulle gjort. Bra kommentar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.