Jump to content
Annons

Ens favorit-tv-program just nu


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Och som inbiten Heroes-fan så förstörde strejken en "hel" säsong 2. Det blir nu istället en säsong 3 som inte börjar sändas på NBC förrän till hösten. 🙂

Hur får man in NBC - finns den i ComHems utbud? Känner inte igen det överhuvudtaget. Svensktextat åtminstone, hoppas jag.

Egentligen spyr jag åt nästan allt amerikanskt... för det antar jag att det är. Felaktigt?

😛

:musik

Skulle tro att den varken är svensktextad eller återfinns i ComHems utbud då den är amerikansk.

Så de pratar på utrikiska alltså?

Är du tvåspråkig?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Och som inbiten Heroes-fan så förstörde strejken en "hel" säsong 2. Det blir nu istället en säsong 3 som inte börjar sändas på NBC förrän till hösten. 🙂

Hur får man in NBC - finns den i ComHems utbud? Känner inte igen det överhuvudtaget. Svensktextat åtminstone, hoppas jag.

Egentligen spyr jag åt nästan allt amerikanskt... för det antar jag att det är. Felaktigt?

😛

:musik

Skulle tro att den varken är svensktextad eller återfinns i ComHems utbud då den är amerikansk.

Så de pratar på utrikiska alltså?

Är du tvåspråkig?

🙂

😄

Vakna upp, det är inget ovanligt att vara tvåspråkig i sverige idag. 😛

Själv blir jag mest störd av att titta på textade serier nu för tiden. (speciellt om textningen ligger nedanför widescreen-ramen, men det är ju ett annat problem)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Och som inbiten Heroes-fan så förstörde strejken en "hel" säsong 2. Det blir nu istället en säsong 3 som inte börjar sändas på NBC förrän till hösten. 🙂

Hur får man in NBC - finns den i ComHems utbud? Känner inte igen det överhuvudtaget. Svensktextat åtminstone, hoppas jag.

Egentligen spyr jag åt nästan allt amerikanskt... för det antar jag att det är. Felaktigt?

😛

:musik

Skulle tro att den varken är svensktextad eller återfinns i ComHems utbud då den är amerikansk.

Så de pratar på utrikiska alltså?

Är du tvåspråkig?

😛

😄

Vakna upp, det är inget ovanligt att vara tvåspråkig i sverige idag. 😄

Själv blir jag mest störd av att titta på textade serier nu för tiden. (speciellt om textningen ligger nedanför widescreen-ramen, men det är ju ett annat problem)

Nej, det finns ju många som är från Irak, Iran och gamla Jugoslavien. Men att kunna ett annat språk utan att vara från det landet ifråga är imponerande.

Ska jag prata utifrån egen del så klarade jag engelskspråktestet för att få söka till ett brittiskt/amerikanskt universitet, för det är just det testet som jag oroat mig mer för än om betygen skulle räcka, men ändå skulle jag aldrig påstå att jag är tvåspråkig. Det finns trots allt tusentals ord som man inte kan och för egen del känns det helt kört när man råkar på såna ord. Jag kan nog kanske 2000 ord, men bör ligga på 5000 ord för att klara mig väl där, tror jag. Om jag läser en engelsk roman är det minst cirka 30 ord på varje sida som jag måste slå upp för att få ett sammanhang. Grammatiken går dock bra. Hur känner ni det själva? Hur bra är ni på engelska?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur känner ni det själva? Hur bra är ni på engelska?

😛

:musik

Jotack bra. Den mesta undervisning på universitetet jag läser på är numera på engelska, alltsedan bolognaomläggningen. Redan innan dess har all kursliteratur varit engelskspråkig.

Att prata engelska går ganska hackigt ibland, man har ju liksom inte något jättestort förråd med synonymer så om ett ord faller bort har man inget annat val än att leta upp det.

Fast å andra sidan pratar jag väldigt hackigt och osammanhängande på svenska också, säkert nåt talfel... bättre på att skriva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur känner ni det själva? Hur bra är ni på engelska?

😛

:musik

Jotack bra. Den mesta undervisning på universitetet jag läser på är numera på engelska, alltsedan bolognaomläggningen. Redan innan dess har all kursliteratur varit engelskspråkig.

Att prata engelska går ganska hackigt ibland, man har ju liksom inte något jättestort förråd med synonymer så om ett ord faller bort har man inget annat val än att leta upp det.

Fast å andra sidan pratar jag väldigt hackigt och osammanhängande på svenska också, säkert nåt talfel... bättre på att skriva.

Wow, du kunde vara min tvilling. Känner det precis så, båda på engelska och svenska. Har svårt att i tal uttrycka det jag vill ha sagt, men mycket enklare i skrift. Många (läs: så gott som alla) kursböcker jag har är på engelska. Jag praktiserade på ett företag där huvudspråket var engelska, och då blev det ganska så tydligt att min tal-engelska inte är den allra bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ok, vilket är tyska och betyder Ohne Korrektion. 😉

När jag gick på universitetet var inga lektioner på engelska, men merparten av litterturen var ju på amerikansk engelska.

Precis, det där med synonymer känner jag igen, man blir ställd ibland. Men inte nog med det, ibland har man ju inte ens ett första ord på tungan som beskriver det man vill ha sagt, ännu mindre en synonym...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

House är ju given. Förutom att den är bra är att de ibland brukar avsluta avsnitten med en del sköna och udda låtar dessutom. Typ stones ; "you cant always get what you want"

Däremot känns "kollaps-scenerna" lite tjatiga med rullande ögon/näsblod...

Antikrundan är ingen serie men brukar vara kul att kolla på

Tomas och Simon inredningsprogram på tv3

så det var istort allt jag brukar vilja kolla på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju extremt uttjatat och mossigt med pålagda skratt och kompisgäng i amerikansk storstad, men jag gillar "How i met your mother". Ganska välskriven och fyndig imho.

På TV3, måndag till torsdag kl. 17:30.

Link to comment
Dela på andra sajter

Terminator - The Sarah O'Connor Chronicles

Battlestar Galactica

Pushing Daisies

Jericho

Heroes

...och så har faktiskt *host* Lost säsong 4 gjort ett ganska rejält uppryck - så den följer jag också 😊

Favoritserie de senaste åren är tveklöst Carnivàle. Tyvärr alldeles för undanskuffad. Slutade efter två säsonger.

Same same...

Galactica ska börja season 4 i Mars påstås det...

Jericho är GRYMT

Lost

Heroes

Smallville...

Tyvärr får vi inte in Jericho och Galactica här så det får man glo på

via intenet...Jerico går via CBS och Heroes via HULU.....

Kör man uppkopplingen via HotSpot Shield går det...

PS: Heroes får man oxå sneaka här

PS2: Glömde ju Stargate SG1 och Stargate Atlantis...

Är man SciFi nörd eller... 😎

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Har fått en mycket kraftig aversion mot amerikanska tv-program på sistone, varför det inte lär bli mycket tv-tittande!

Funderar på att skaffa enbart Chile, Iran, Finland och nån mer kanal... och sätta brus på resten kanske?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...