Jump to content
Annons

Ens favorit-tv-program just nu


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Med tanke på att jag har bronkit denna veckan så har jag sett en del på tv, vilket annars är ovanligt. Jag ser bara 5 timmar på tv i månaden, men nu har det blivit cirka 5 timmar bara denna veckan! Med tanke på att jag betalar ungefär 275 spänn för mitt tv-tittande i månaden, så blir kostnaden för mitt tv-tittande i normala fall, 55 kr i timmen. Nästan som på bio m.a.o. (en långfilm på bion är ju oftast mer än 1.5 timme).

Vad kostar ert tv-tittande i timmen?

Men nu var det inte det vi skulle debattera, utan vilka som är vår favorit-tv-program, JUST NU, år 2008 så att säga.

Mina är lätträknade:

Murder in mind på Kanal 9 lördag till söndag, 00.10-01.10. BBC, helt enastående dramakriminalare. Bra skådespeleri med gräddan av aktörer.

Vad är en människa? på Barn- & Kunskapskanalen, t.ex. fredagar. Svenskt samtalsprogram med Fredrik Lindström och en ensam gäst. Djupt.

House på TV4. Om en känslosam läkare som har svårt att uttrycka sina känslor och som använder märkliga okonventionella metoder. Min favoritskådis.

Däremot har jag aldrig sett ett enda avsnitt av, alternativ börjat se men nästan vomerat av serierna: Office (på amerikanska), Office (på engelska), Weeds, Dexter, Fab5, MacGyver, Top Model, Hjälp, CSI NY, CSI Miami, Survivor, Lost, Californication, Scrubs, Deadwood, Rome, Dallas, Nanny, Frasier, Drew Carey Show.

Av misstag eller förströelse har jag dock nån gång slösett: VIP, Magnum, Morden i Midsomer, Kommissarie Lynley, Wallander, Våra värsta år, CityAkuten, Supernatural, Vänner, Mitt namn är Earl, Simpson's, Grey's anatomy, Alla älskar Raymond, Seinfeld.

😛

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Med tanke på att jag har bronkit denna veckan så har jag sett en del på tv, vilket annars är ovanligt. Jag ser bara 5 timmar på tv i månaden, men nu har det blivit cirka 5 timmar bara denna veckan! Med tanke på att jag betalar ungefär 275 spänn för mitt tv-tittande i månaden, så blir kostnaden för mitt tv-tittande i normala fall, 55 kr i timmen. Nästan som på bio m.a.o. (en långfilm på bion är ju oftast mer än 1.5 timme).

Vad kostar ert tv-tittande i timmen?

Men nu var det inte det vi skulle debattera, utan vilka som är vår favorit-tv-program, JUST NU, år 2008 så att säga.

Mina är lätträknade:

Murder in mind på Kanal 9 lördag till söndag, 00.10-01.10. BBC, helt enastående dramakriminalare. Bra skådespeleri med gräddan av aktörer.

Vad är en människa? på Barn- & Kunskapskanalen, t.ex. fredagar. Svenskt samtalsprogram med Fredrik Lindström och en ensam gäst. Djupt.

🙂

:musik

Mitt favvo-tv-program e Ultimate Fighting på tv4 sport 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jaha, du menar det där programmet som måste vara fejkat?

Ingen normal människan kan liggande ta emot ett enda slag på det viset utan att bli medvetslös eller avlida.

Har man läge att ovanifrån klappa till en annan så på det viset allt vad man orkar, att det är tillåtet alltså,

ja då borde f*n huvet lossna på den andre, särskilt så starka som de ser ut att vara.

Du skrev innan jag var klar och lyckades citera halva mitt inlägg, lustigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, du menar det där programmet som måste vara fejkat?

Ingen normal människan kan liggande ta emot ett enda slag på det viset utan att bli medvetslös eller avlida.

Har man läge att ovanifrån klappa till en annan så på det viset allt vad man orkar, att det är tillåtet alltså,

ja då borde f*n huvet lossna på den andre, särskilt så starka som de ser ut att vara.

Du skrev innan jag var klar och lyckades citera halva mitt inlägg, lustigt.

NÄÄÄ, Ultimate Fighting e ingen fake..

Du tänker på Wrestling som e till stora delar fake 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina favoriter är flight of the conchords, som iofs gick i somras men som jag sett om de senaste veckorna. Scrubs är också en favorit, även om det inte är lika bra nu som tidigare. Conan O'brien är perfekt att ha på när man lägger sig, så fort det blir reklampaus somnar man.

Sedan gillar jag av någon anledning Stargate Atlantis.

I övrigt tittar jag inte mycket på TV. Som slöunderhållning när jag är lat fungerar dock simpsons, family guy och that 70's show utmärkt.

Ah, visst ja, jag gillar även riddaren av pelargonien också. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det skulle vara intressant att samtidigt få veta vilka kanaler alla dessa för mig helt okända program går på:

Stargate Atlantis

Flight of the Concordes

House M.D (är detta lika med House förresten?)

Riddaren av Pelargonien

That's 70's show

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara intressant att samtidigt få veta vilka kanaler alla dessa för mig helt okända program går på:

Stargate Atlantis

Flight of the Concordes

House M.D (är detta lika med House förresten?)

Riddaren av Pelargonien

That's 70's show

😉

:musik

Stargate går på sexan.

Flight of the conchords går möjligtvis på canal+.

Riddaren av pelargonien går på svt, mest troligt på barnkanalen 🙂

That '70s show går på tv4 (16:55, vardagar)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Barn- och Kunskapskanalen är underskattad. Där går ju min favorit, Vad är en människa, som jag nämnde.

Då kan jag se alla dessa, utom Canal+programmet (undvek bindestrecket där, för då hade det sett ut som plusminus).

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn- och Kunskapskanalen är underskattad. Där går ju min favorit, Vad är en människa, som jag nämnde.

Då kan jag se alla dessa, utom Canal+programmet (undvek bindestrecket där, för då hade det sett ut som plusminus).

:musik

Ja, inget går upp emot "Fåret Shawn" och "Byggare Bob"...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Snart börjar Chuck på trean. Grym serie. 😆

Ännu ett program jag aldrig sett... det kryllar av dem.

Personligen skulle jag hellre se sovjetiska gamla tunga dramaproduktioner och tjeckiska komedier. Det är min sort det! Allt annat än all den amerikanska sladderkultur som väller över oss från alla håll. Snart har vi inget eget ens. Jag minns när det var påsklov, sommarlov och sånt och man var en knatte och gick i låg- och mellanstadiet. Det bästa på hela lovet när man glanade på alla utrikiska matinéer, från östeuropa, asien, afrika och överalltifrån. Är den tiden förbi för alltid? Är det BARA på Filmfestivalen som vi på nytt får reda på andra länders filmer, förutom USA (och möjligen England då da)...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

... eller kan man beställa sådana kanaler från ComHem, Boxer, ViaSat eller så?

Nån som vet?

Sovjetiska dramer?

Tjeckiska komedier?

och filmer varsomhelst ifrån, förutom USA...

Link to comment
Dela på andra sajter

och filmer varsomhelst ifrån, förutom USA...

Folkets bio och Bio Marx brukar ju visa en hel del annat än hollywood-filmer.

När det gäller tv-kanalerna så tror jag (tyvärr) att SVT har det bästa utbudet av såna filmer...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vad är Bio Marx? En TV-kanal eller biograf i.... Sthlm?

För att inte glömma all den enorma produktion av film som försigår i Indien t.ex.

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Några favoriter (uppdaterat):

Vad är en människa (kunskapskanalen) Se avsnitten på SVT play.

That 70's show (4)

Våra värsta år (6)

Rome (9)

Mythbusters___ Fight quest___ Skitiga jobb (Discovery)

Lost (4)

UFC (4 sport)

Miami Ink___ L.A. Ink (6)

Conan O´brien___ Mannen som talar med hundar (4 plus)

V (4 Guld)

Reno 911___ Smack the pony___ Ballar av stål (Tv 400, eller Tv 4 komedi)

100 höjdare (5)

Det blir mest debattprogram, dokumentärer, vetenskap & forskning, djur & natur, och så komedi och lite film.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Terminator - The Sarah O'Connor Chronicles

Battlestar Galactica

Pushing Daisies

Jericho

Heroes

...och så har faktiskt *host* Lost säsong 4 gjort ett ganska rejält uppryck - så den följer jag också 🙂

Favoritserie de senaste åren är tveklöst Carnivàle. Tyvärr alldeles för undanskuffad. Slutade efter två säsonger.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och så har faktiskt *host* Lost säsong 4 gjort ett ganska rejält uppryck - så den följer jag också 🙂

Amen to that! Asbra har den vart hittills.

Ang Terminator-serien, laddar du ner den? För jag har inte sett att den gått på TV nånstans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är Bio Marx? En TV-kanal eller biograf i.... Sthlm?

För att inte glömma all den enorma produktion av film som försigår i Indien t.ex.

😄

:musik

Oj, fick för mig att Bio Marx var en indie-biografkedja. Men det finns visst bara i Umeå... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en människa? på Barn- & Kunskapskanalen, t.ex. fredagar. Svenskt samtalsprogram med Fredrik Lindström och en ensam gäst. Djupt.

Enda sevärda programmet på TV just nu. Brukar kolla på det på nätet eftersom jag är sämst i sverige på att följa serier.

Annars funkar alltid Simpsons, family guy, scrubs eller liknande om de råkar va på när man slöar på soffan.

Bästa svenska serien någonsin är lätt Anders och Måns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brottet!

Dansk kriminalare som går på torsdagskvällar.. Fast man måste nog ha följt med från början för att uppskatta den...

Råkade bläddra förbi Ultimate Fighting-grejjen nån gång.. Mådde fan illa när jag såg det. Fattar inte hur man kan finna nöje i att titta på folk som bankar varandra till mos i en ring..?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Råkade bläddra förbi Ultimate Fighting-grejjen nån gång.. Mådde fan illa när jag såg det. Fattar inte hur man kan finna nöje i att titta på folk som bankar varandra till mos i en ring..?

/Daniel

Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Morrongänget på våran lokala kanal här i Göteborg.

Skrattar lika mkt varje gång!

🤪

Jaja...det händer, glömde dem. Tycker bäst om Mats o Ingemar.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Och som inbiten Heroes-fan så förstörde strejken en "hel" säsong 2. Det blir nu istället en säsong 3 som inte börjar sändas på NBC förrän till hösten. 🤪

Hur får man in NBC - finns den i ComHems utbud? Känner inte igen det överhuvudtaget. Svensktextat åtminstone, hoppas jag.

Egentligen spyr jag åt nästan allt amerikanskt... för det antar jag att det är. Felaktigt?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som inbiten Heroes-fan så förstörde strejken en "hel" säsong 2. Det blir nu istället en säsong 3 som inte börjar sändas på NBC förrän till hösten. 😊

Hur får man in NBC - finns den i ComHems utbud? Känner inte igen det överhuvudtaget. Svensktextat åtminstone, hoppas jag.

Egentligen spyr jag åt nästan allt amerikanskt... för det antar jag att det är. Felaktigt?

😉

:musik

Skulle tro att den varken är svensktextad eller återfinns i ComHems utbud då den är amerikansk.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...