Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå alla i blåbärsskogen 🙂

Jag spanade in på Jams hemsida och såg att det har kommit en ny dsp burk fårn creamware som heter plugiator. Den, till skillnad från uad har mest syntar, vilket i såfall skulle vara ett bra kompiment till UAD. Men det är knapphandig information om den... har inte sett några recensioner av den. Nu till min fråga... .Är den bra? låter syntharna bra?

Det känns ju tillexempel som om det finns fler minimoog kloner än det finns människor på denna jord.

för även om priset är hyffsat bra, så finns det ju ingen mening med att köpa den om den låter som alla andra synthar. även nya sytnar har ju en tendens att låta som massor av andra synthar... ni förstör säkert vad jag menar.. 🙂

Om jag ska köpa den så vill jag att syntharna förstås ska låta hyffsat analoga och ha något unikt..

• 4 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

Nu har jag testad den själv. visserligen bara i standalone mode, men jag fick en bild ungefär hur den låter. Och för att meddela andra studioforumister måste jag säga att den låter kasst. Provade bara syntarna och inte vocodern, men den lät sämre än de flesta minimoog kloner som jag testat, även plugins inräknade.

Kallt och digitalt ljud, ofett!!! Blä!!!

Redigerat av pennudd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.