Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har kollat i både manualen till Nord rack 3 och till Cubase 4.

EMU 1820m ljudkort + midiklaviatur.. MIDI OUT på ljudkortet till MIDI IN på racket, sedan MIDI IN på ljudkortet till MIDI OUT på racket. Men ska jag inte även koppla ljud ut från racket till ljudkortet? För midi-kabeln skickar väl inget ljud utan bara data för hur det ska spelas? Jag får ju midisignal i Cubase och lampan midi in blinkar på racket när jag spelar.

När jag kopplar monitorernas ljudsladdar till rackets ut så kommer det ljud.

Detta är nog en rätt dum fråga för jag svarar nästan på den själv men det står inget om det i någon av manualerna så jag vill bara vara på den säkra sidan o kolla först innan jag springer iväg och köper kabel..

MVH

/Kim

Redigerat av Olsberg
Slår ihop tre dubbelpostningar
Annons
Postat

Koppla rackets ljud ut till ljudkortets ljud in så fungerar det nog bra.

MIDI skickar ingen audio.

Postat

Och det räcker med en tråd för att få svar. Tre är för mycket och blir jobbigt för oss som använder "Visa nya inlägg"-knappen.

Postat

Om du får signal in i cubase så måste du ju få ut ljud om du kopplar monitorerna till datorn om du har rätt OUT (typ en vst-plug) i cubase. Eller har jag missuppfattat frågan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.