Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Har under årens lopp skrivit lite körarrangemang främst för användning i körer jag varit med i och funderar lite lätt på om man skulle kunna försöka tjäna sig en "modest" slant på detta. Undrar dock om hur det fungerar med upphovsrätt m.m. när det gäller egna arrangemang, i form av noter, på andras låtar.

Måste jag har upphovrättiginnehavarnas tillstånd för respektive arrangemang? Skall upphovsrättsinnehavarna ha en del av kakan?

Undrar också över om någon känner till någon redan existerande nätbutik för arrangemang/noter på vilken jag skulle kunna marknadsföra mina alster. Det lär ta en stund att fylla upp min en egen site med en kritisk massa arrangemang 🙂

Undrar också lite om försäljningsmodeller när det gäller just körarr. Brukar man ta betalt per kopia (kördeltagare) eller brukar man ta en klumpsumma för en kör?

Annons
Postat (redigerat)
Hej på er!

Har under årens lopp skrivit lite körarrangemang främst för användning i körer jag varit med i och funderar lite lätt på om man skulle kunna försöka tjäna sig en "modest" slant på detta. Undrar dock om hur det fungerar med upphovsrätt m.m. när det gäller egna arrangemang, i form av noter, på andras låtar.

Måste jag har upphovrättiginnehavarnas tillstånd för respektive arrangemang? Skall upphovsrättsinnehavarna ha en del av kakan?

Undrar också över om någon känner till någon redan existerande nätbutik för arrangemang/noter på vilken jag skulle kunna marknadsföra mina alster. Det lär ta en stund att fylla upp min en egen site med en kritisk massa arrangemang 😄

Undrar också lite om försäljningsmodeller när det gäller just körarr. Brukar man ta betalt per kopia (kördeltagare) eller brukar man ta en klumpsumma för en kör?

Känns som att det alltid är bra att fråga upphovsmannen.. Med tillstånd av denne går nog det mesta att fixa. Svårt att fråga om di ä döa förståsss.

Vid en gooogling funnes detta att beskåda..tror den här damen vet allt om detta. 😉

Här är hon...

Redigerat av Knorrhanne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.