puffra Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 (redigerat) först och främst så visste jag inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, så om det är någon som känner sig manad att flytta på den till ett lämpligare ställe så är det fritt fram..... jag har nyligen gått över till logic och OSX. är helnöjd! dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ? sen kör jag ofta med Voxengo R8Brain när jag ska batch-konvertera filer. som bekant finns inte det heller till mac. några alternativ? tack tack Redigerat 13 mars 2008 av puffra
KillwithSkill Postat 14 mars 2008 Postat 14 mars 2008 Nu vet jag ju inte vad du kör på, men om du kör på Logic Pro så får du med ett program som heter Waveburner. Riktigt bra och är enligt mig t o m lite bättre än Bias Peak. Annars vete tusan. Jag hade samma strul när jag gick över till mac. Körde på Soundforge innan. Men det löste sig bra där med waveburner.
Linus Postat 14 mars 2008 Postat 14 mars 2008 dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ?Om du bara saknar ljudeditorn (och inte behöver montagefunktionerna osv) finns Adobe Soundbooth till Mac. Ladda hem demon och testa. Annars, behåll Wavelab och kör Windows i virtuell maskin med t ex vmware Fusion. Då får du ju r8brain också. Det bästa av bägge världar...
joachime Postat 14 mars 2008 Postat 14 mars 2008 Håller med Linus. Eller kör en Boot Camp (istället för Fusion).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.