Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, en sjukt simpel frÄga, men som dom flesta DAW's ÀndÄ inte kan göra pÄ nÄ enkelt sÀtt..

Jag vill kunna klippa upp samplingar och pitcha olika delar upp och ner. Jag vill kunna göra det i realtid, jag vill att det ska ske utan tidskorrigering (alltsÄ en nerpitchad sampling blir lÀngre osv) och jag vill kunna göra det icke-destruktivt snabbt direkt i arrangerinsfönstret (eller vad det nu kan tÀnkas heta i sonar).

Jag har kollat in sonar litegrann (andra program ocksÄ för den delen) för en eventuell flytt frÄn cubase, vilket har börjat irritera mej lite för mycket...

Och det hÀr Àr en sÄn dÀr simpel grej jag skulle vilja kunna göra snabbt och enkelt, utan att behöva lÀgga in i nÄn sampler eller sÄ... Men inget av dom program jag sneglat pÄ har kunnat fixa det pÄ nÄt enkelt sÀtt...

Annons
Postat

Enklaste lösningen - föralldel med begrÀnsad kvalite - Àr vÀl att hÀnga pÄ en pitchshiftande VST (Dx) och automatisera shift ... Det följer en sÄn med Sonar, men vst funkar ju i "alla andra" program oxÄ.

Verktyget V-Vocal som följer med Sonar, kan fixa det du söker bÀttre. Likt Melodyne (som tipsas om ovan).

Sonar Àr pÄ alla sÀtt trevligt och asbra, sÄ frÄgar du mig sÄ Àr du vÀlkommen att konvertera plattform, men exakt det du söker, pitchshift direkt i arrangemangsfönstret; njae inte sÄ.

Tjing

Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.