Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, en sjukt simpel fråga, men som dom flesta DAW's ändå inte kan göra på nå enkelt sätt..

Jag vill kunna klippa upp samplingar och pitcha olika delar upp och ner. Jag vill kunna göra det i realtid, jag vill att det ska ske utan tidskorrigering (alltså en nerpitchad sampling blir längre osv) och jag vill kunna göra det icke-destruktivt snabbt direkt i arrangerinsfönstret (eller vad det nu kan tänkas heta i sonar).

Jag har kollat in sonar litegrann (andra program också för den delen) för en eventuell flytt från cubase, vilket har börjat irritera mej lite för mycket...

Och det här är en sån där simpel grej jag skulle vilja kunna göra snabbt och enkelt, utan att behöva lägga in i nån sampler eller så... Men inget av dom program jag sneglat på har kunnat fixa det på nåt enkelt sätt...

Annons
Postat

Enklaste lösningen - föralldel med begränsad kvalite - är väl att hänga på en pitchshiftande VST (Dx) och automatisera shift ... Det följer en sån med Sonar, men vst funkar ju i "alla andra" program oxå.

Verktyget V-Vocal som följer med Sonar, kan fixa det du söker bättre. Likt Melodyne (som tipsas om ovan).

Sonar är på alla sätt trevligt och asbra, så frågar du mig så är du välkommen att konvertera plattform, men exakt det du söker, pitchshift direkt i arrangemangsfönstret; njae inte så.

Tjing

Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.