Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Fick idag ett besök av en granne som klagade på min bas.

Jag gick ner och lyssnade och det lät en hel del på de låga frekvenserna.

Högtalarna står på ett jerkerbord och det finns ingenting under högtalarna eller bordsbenen. Bara rakt på golvet.

Jag misstänker att det gör att basen går rakt ner i betonggolvet och ner till min granne. Finns det några ljuddämpare som man skulle kunna sätta under benen och högtalarna?

Vad rekomenderas?

Så sammanfattningsvis.

Dämpa bas så billigt som möjligt. Absorbenter?

/John

Annons
Postat

ISO fot kanske finns till dina monitorer?

Alternativ två som jag fick som tips av en ljudtekniker var att ta stenplattor, träbitar att ha emellan (några bitar bara så det även är luft) och sedan stenplattor ovanpå dessa och ha högtalarna på denna lilla konstruktion.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Håler med Gizmo

Jag skulle testa med typ mopads under monitorerna

Och kanske om det behövs även lägga något under bene/fötterna på jerkerbordet.

Jag köpte ett hilt kit från Claes med grejer. Klossarna som man placerar på fötterna till mickstativet fungerar väldigt bar för att inte leda fotsatmp upp i mickastativet. Frågan är om de klarar tyngden av ditt bord dock. Annars bygga en liknande grej själv. Kanske köpa biltema ljudisoleringsplatta att klippa ut i bra storlek och lägga en liten träplatta på ovansidan att ställa foten/benet på.

Kolla bilderna

au_MP.jpg

xp_1lr.jpg

ArchiveProduct_images36Large36-9214_l.jpg

Redigerat av DrHans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.