Fredrikmo Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Jag blev rekommenderad att lyssna på Evanescence. Alltså skaffade jag de plattor jag kom över. Fin, maffig dyster känsla, i vissa stycken otroligt intelligenta syntpassager men fy vad tjatigt det är med att alltid nöta på samma mollskalor... ...och hur är det med Autotunern egentligen? Ibland låter hon riktigt falsk i sången (som någon sorts wanna-be gymnasietjej som hellre borde gå en sminkkurs och i bland spikrakt on the nail men robotaktigt som A-teens. Är det bara så att jag håller på att bli allergisk mot Autotune och tycker mig höra den mer än överrallt? Jag trodde att Evanescence hade gott rennomé men det här verkar ju inte klokt ( i mona öron). Snyggt producerat kanske, men konstigt. Är Evanescence en bluffprodukt, eller? ...Något Evanescefan som vet?
godhead Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 jag tycker att hon är vackrare att se på än att lyssna på.
android Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 jag tycker att hon är vackrare att se på än att lyssna på. Det vore garanterat en bra raggningsreplik om du nån gång träffar henne..... 😳😉
Johan Royen Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Försöker ha så lite koll på Evanescence som möjligt, men jag skulle gissa på att de använder Autotuner, ja. Vill heller inte påstå att de är vidare bra. Är visserligen inget fan av deras genre, men mitt intryck är trots allt att de är den kommersiella toppen på isberget, vilket alltid borgar för låg kvalité oavsett genre.
Tokas Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Evanescence kan vara gött att lyssna på ibland, men inte för länge.. =P
Majken Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Tycker att det känns lite som en fattigmans blandning av Theatre Of Tragedy och Linkin Park. Liv Kristine som nyligen blev sparkad från Theatre Of Tragedy kunde dock sjunga utan autotuner och bjäfs 😎 /Majken
Barden Postat 13 november 2004 Postat 13 november 2004 jag tycker att hon är vackrare att se på än att lyssna på. Jo visst e hon cuuuute >_>: http://home.earthlink.net/~djmaleko/sitebu...evanescence.jpg >_>
insolitus Postat 13 november 2004 Postat 13 november 2004 Tror inte jag har sett nån bild på personen ifråga innan, men ifall hon ser bättre ut än musiken låter så vill jag inte lyssna... 🙁
Linus Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 (redigerat) Jag slog på tv:n när TV4 sände Rock in Rio. Evanescence-tjejen spelade My Immortal på flygel och sjöng. Det var surt både här och där. Jag antog först att hon hade problem med intonation till medhörningen, men förstod till sist att hon inte är lika duktig som deras låtskrivare. Edit: Att du kan höra pitchkorrigering på skivan är alltså inte otroligt. Redigerat 14 november 2004 av vectro
Kill All Autotuner Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Jomenvisst , ännu en artist snart nära avdumpning på idiotkomersiella glasberget. Det enda jag undrar är hur artister står psykiskt ut med sådana platta fall . Nä , fy för den lede ......... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.