Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Rätt jobbigt färgschema, svårt att läsa svart text mot mörkblå bakgrund som dessutom inte är slät. Tycker du borde jobba lite mer med läsbarheten.

Postat
Rätt jobbigt färgschema, svårt att läsa svart text mot mörkblå bakgrund som dessutom inte är slät. Tycker du borde jobba lite mer med läsbarheten.

Okej.

Är den röda fägen för stark typ eller?

Skall påbörja en ny version när jag orkar och har tid.

Postat (redigerat)

Okej.

Kontrasten mellan text och bakgrund är för låg i mina ögon.

Redigerat av Emil
Postat

Okej.

Kontrasten mellan text och bakgrund är för låg i mina ögon.

Okej, men förutom det?

Funkar sidan ?

är ju einte direkt på expert på design alltså

Postat

Som Emil säger, kontrasten mellan bakgrund och text är alldeles för låg. Det gäller både vanlig text, och menyn. Vad gäller brödtexten, så kolla om du inte kan hitta en roligare font. Jag vet att valmöjligheterna inte är jättehöga, men experimentera med Verdana, Arial, Georgia, och se om du hittar något som passar. Formatera gärna texten också med rubriker, fetstil, osv, så blir det lite enklare att läsa.

Sedan är jag inte heller förtjust i färgkombinationen blått, rött (iallafall dom nyanserna du använder), men det kan vara en smaksak. Logotypen/huvudrubriken längst upp kan du också arbeta på att göra lite snyggare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.