Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Har stött på ett återkommande problem.

När jag jobbar i ett projekt i L8 och är inne och editerar, ibland snabbare än vad dator vill (PPC), så dyker "Disc to slow" skylten upp. Då är det kört, varje gång jag trycker på play kommer skylten fram. Det enda är att starta om programmet, sen rullar det på. Tror att det kan vara att man stressar datorn men vad vet jag.

Känner igen syntomen från..tja vad kan det varit typ Logic 4.8 för 100 år sen . Då var det exakt samma problem. Har för mig att man kunde göra nåt för att få igång det igen utan att bota om men kommer inte ihåg.

Anyone?

Annons
Postat

Detdär känner jag igen... otroligt frustrerande!

Har hänt på alla möjliga maskiner i alla möjliga versioner av Logic för mig. Förmodligen är det filerna som hamnat olyckligt på disken. Hade massor av problem med detdär när jag körde Logic5.5 under Windows och vissa projekt var helt hopplösa. Min lösning var då att göra en kopia på hela projektet och sen funkade det bättre.

Postat
Detdär känner jag igen... otroligt frustrerande!

Har hänt på alla möjliga maskiner i alla möjliga versioner av Logic för mig. Förmodligen är det filerna som hamnat olyckligt på disken. Hade massor av problem med detdär när jag körde Logic5.5 under Windows och vissa projekt var helt hopplösa. Min lösning var då att göra en kopia på hela projektet och sen funkade det bättre.

Ja, det kanske hjälper.?

Fast eller ja...hm..kanske.

Får pula på och se hur det artar sig i andra projekt. Har bara hänt 2 ggr och det bara under denna vecka.

Postat

Använder du en extern disk för audio? Är det HFS som filsystem?

Postat

Har osså haft samma problem.

Om jag mins rätt så var det drybrutiner som spöka.

Eller så gjorde jag en total uppdatering av osx.

Numera funkar det kalas.

Elof (oregistrerad)
Postat

Vill minnas att jag läst om någon "disk too slow-bug" i 8an, men aldrig upplevt det själv att det börjar komma upp hela tiden. Har aldrig heller haft det problemet i något logic sedan 4.6.

Disk too slow brukar ju kunna komma upp när man spelar upp och editerar i en jävla fart, men det är väl inte så konstigt om disken får jobba för att hitta filer på spridda platser hela tiden.

Men som sagt, det har ryktats om nån bug, men mer vet jag inte, sorry...

Postat

Tack för svaren!

Det är en extra intern disk HSF format, som suttit där sen begynnelsen.

Nytt os. Ja, det brukar göra susen men inte så sugen på det just nu! Väntar först och se hur det går.

Ska googla lite om det.

/Tack

Postat
Tack för svaren!

Nytt os. Ja, det brukar göra susen men inte så sugen på det just nu! Väntar först och se hur det går.

Ska googla lite om det.

/Tack

Hmmm, är det en intern extra disk som är dedikerad för dina projekt eller även annat? I det senare fallet så kanske den över tid blivit "för" fragmenterad. Bäst är kanske att ha en helt egen disk till projekten, själv har jag en raptor, den är inte slö 😄

Postat
Tack för svaren!

Ska googla lite om det.

/Tack

Hmmm, är det en intern extra disk som är dedikerad för dina projekt eller även annat? I det senare fallet så kanske den över tid blivit "för" fragmenterad. Bäst är kanske att ha en helt egen disk till projekten, själv har jag en raptor, den är inte slö 🙂

Jo, det är min dedikerad projekt disk.

Postat
Tack för svaren!

Ska googla lite om det.

/Tack

Hmmm, är det en intern extra disk som är dedikerad för dina projekt eller även annat? I det senare fallet så kanske den över tid blivit "för" fragmenterad. Bäst är kanske att ha en helt egen disk till projekten, själv har jag en raptor, den är inte slö 🙂

Jo, det är min dedikerad projekt disk.

Är Logic intsallerat på extradisken eller macens egna?

Kan hjälpa att avinstallera och installera logic igen.

Tror faktist att det där är en luiten bugg i Logic.

Kanske kan denna råd hjälpa dig lite iaf: https://www.studio.se/index.php?showtopic=43481

Hoppas det löser sig!

Postat

Tror att Vacums inlägg ligger närmast problemet.

Det funkar ju men när jag blixtrar till i ljusetshastighet vet inte min lama dator vad den ska ta sig till och vägra fortsätta. 😮

Postat

Ändrade I/O buffersize fram och tillbaka sen rullar det igen.

Känns ju inte som nån lösning men bättre än omboot

Elof (oregistrerad)
Postat
Ändrade I/O buffersize fram och tillbaka sen rullar det igen.

Känns ju inte som nån lösning men bättre än omboot

Vad hade du för buffert?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.