wizze (oregistrerad) Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Någon som vet om jag kan öppna Sequel som Rewire-instans i Cubase?
Linus Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Nej, Sequel saknar både VST och Rewire och kan således inte agera Rewire-slav.
Tracer Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Däremot kan man väl använda alla ljud och loopar som medföljer Sequel i Cubase.. vet inte hur användargränssnittet fungerar i Sequel eftersom jag aldrig testat det men om man ändå jobbar i Cubase så borde det väl inte vara nån fara att skippa sequel helt och enbart använda det som följer med i Cubase. Fortsätt simma 🙂 / Fredrik
wizze (oregistrerad) Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Ok, tack för svaret! Ljuden i Sequel ligger i en egen soundframe så jag tror det blir svårt att använda ljuden direkt i Cubase... rätta mig gärna om jag har fel 😛 !
fredrik @ mi7 Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Hallå, Sedan version 4.1 av Cubase kommer du åt alla ljud som följer med Sequel inne i Cubase och Cubase Studio. Dessutom kan du öppna projekt gjorda i Sequel direkt i Cubase för att eventuellt forsätta att jobba vidare på dem i Cubase. Helt lysande då man kan köra Sequel som ett skissblock och bara "labba" fram idéer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.