Jump to content
Annons

Varför all denna "lyx"?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Något som jag funderat över rätt länge är detta med lyx. Vad är det för nåt egentligen? Vadå lyx? För vem? I vilka sammanhang? På vad sätt då? Vad vore skillnaden, om nu lyx finns?

Särskilt märkligt är det att förknippa lyx med "knarkare", "hora" och ordet "hustru".

Kan nån förklara för mig vad i he***te en "lyxhora" är t.ex.?

😐

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja, i jämnförelse med ett utslitet 45-årigt heroinluder så får väl ändå en högskolestuderande 24-åring med modellkarriär i bagaget och silikon i tuttarna anses vara en lyxhora? Jag vet inte, jag har noll horerfarenhet och jag förstår inte poängen med tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knarkare

Hora

Hustru

Vilken ska bort? 😐

(Om du inte tycker det är en lyx att ha en hustru så kanske du har fått dej lite väl mycket "Love and Marriage" till livs)

Redigerat av Ultravåld
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Knarkare

Hora

Hustru

Vilken ska bort? 😐

(Om du inte tycker det är en lyx att ha en hustru så kanske du har fått dej lite väl mycket "Love and Marriage" till livs)

Är det en lyx att ha en hustru? Nu fattar jag ingenting. Det finns ju miljoner gifta kvinnor bara i det här landet.

Blandar du inte ihop det med hemmafru.

I så fall kan jag bara säga att det finns ingen större missuppfattning på denna planet. Hemmafru är sannerligen ingen lyx,

utan snarare ett fattigdomsbevis. Det är en uppoffring man väljer att göra materiellt.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tja, i jämnförelse med ett utslitet 45-årigt heroinluder så får väl ändå en högskolestuderande 24-åring med modellkarriär i bagaget och silikon i tuttarna anses vara en lyxhora? Jag vet inte, jag har noll horerfarenhet och jag förstår inte poängen med tråden.

Nej, jag tycker det är samma sak. En hora är väl alltid en hora?

Precis som en knarkare alltid är en knarkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, i jämnförelse med ett utslitet 45-årigt heroinluder så får väl ändå en högskolestuderande 24-åring med modellkarriär i bagaget och silikon i tuttarna anses vara en lyxhora? Jag vet inte, jag har noll horerfarenhet och jag förstår inte poängen med tråden.

Nej, jag tycker det är samma sak. En hora är väl alltid en hora?

Precis som en knarkare alltid är en knarkare.

Så det finns inga nyanser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, i jämnförelse med ett utslitet 45-årigt heroinluder så får väl ändå en högskolestuderande 24-åring med modellkarriär i bagaget och silikon i tuttarna anses vara en lyxhora? Jag vet inte, jag har noll horerfarenhet och jag förstår inte poängen med tråden.

Nej, jag tycker det är samma sak. En hora är väl alltid en hora?

Precis som en knarkare alltid är en knarkare.

För att göra språket rikare, mer nyanserat och uttrycksfullt så väljer vi att använda värdeladdade ord.

T.ex tjackhora eller lyxprostituerad, fulsnickare eller hantverkare, drängfull eller salongsberusad. De flesta förstår skillnaderna, annars är det alltid bra att fråga. En lyxprostituerad får bra betalt och rör sig i samhällets övre skikt med rika kunder. Eskortdamer. Lyxknarkare har kvalitetsknark och bra med stålar. Men även en pundare kan säga att han lyxknarkar på lösningsmedel, om han är van vid något sämre knark.

Kom gärna med fler exempel för det kan bli roligt.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Knarkare

Hora

Hustru

Vilken ska bort? 🙂

(Om du inte tycker det är en lyx att ha en hustru så kanske du har fått dej lite väl mycket "Love and Marriage" till livs)

Är det en lyx att ha en hustru? Nu fattar jag ingenting. Det finns ju miljoner gifta kvinnor bara i det här landet.

Blandar du inte ihop det med hemmafru.

I så fall kan jag bara säga att det finns ingen större missuppfattning på denna planet. Hemmafru är sannerligen ingen lyx,

utan snarare ett fattigdomsbevis. Det är en uppoffring man väljer att göra materiellt.

Och jag i min tur (kan man skriva så?) fattar ingenting. Vad jag menade är att man ofta ser eller hör den äkta hälften porträtteras i negativa ordalag (som i exempelvis våra värsta år då, där 99% av "skämten" kretsar kring hur illa dom tycker om varandra). Mannen spelar kort med polarna men måste hem till "kärringen" osv osv, ni vet vad jag menar (trots att det historiskt sett oftast måste ha varit ett par hundra gånger drygare för kvinnan i dom flesta äktenskap, men eftersom vi har dom strukturer vi har så speglar såklart media osv det). Det kan naturligtvis vara tvärtom också (kvinnan som ska hem till "gubben"), men man stöter på det betydligt mer sällan. Tycker jag.

Vad du ordet lyxhustru har för innebörd för dej vet jag inte. Själv tror jag aldrig att jag använt det, knappt hört det. Jag vet iallafall inte säkert vad det betyder.

Nej, jag tycker det är samma sak. En hora är väl alltid en hora?

Precis som en knarkare alltid är en knarkare.

Bra där. Isåfall är ju en majoritet av tjejerna på uteställena horor, för hur många brudar är det som aldrig har blivit bjudna på drinkar? Och alla knarkare är precis likadana och knarkar samma sorts knark. Så trodde jag också ett tag, sen blev jag 15.

Redigerat av Ultravåld
Link to comment
Dela på andra sajter

nänuni... om man skulle ta och lyxlira lite.... dvs. stämma först 😎

Lyxhustru är väl då frun är hemma och "lyxar" runt på mannens bekostnad... fast jag är inte förvånad att ingen på forumet känner till ordet, då dom flesta här håller på med musik 🙂

Åkte tunnelbana och mötte en polare som, till synes var alldeles utslut efter ett gig...Han tittade på mig ett tag, sen sa han;

- Vet du vad musikern som vann en miljon, gjorde?

- Nä?

- Han var ute och gigade tills pengarna var slut...

( BTW... en öl.... är alltid en öl)

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hur kan hemmafru vara ett tecken på fattigdom? Jag skulle vilja påstå att det mycket väl kan vara precis det omvända.

Det är en uppoffring man gör. Man får det materiellt fattigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Bra där. Isåfall är ju en majoritet av tjejerna på uteställena horor, för hur många brudar är det som aldrig har blivit bjudna på drinkar? Och alla knarkare är precis likadana och knarkar samma sorts knark. Så trodde jag också ett tag, sen blev jag 15.

Synd att du kom in på fel spår då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan hemmafru vara ett tecken på fattigdom? Jag skulle vilja påstå att det mycket väl kan vara precis det omvända.

Det är en uppoffring man gör. Man får det materiellt fattigare.

Nja, jag håller inte med. Man kan ju vara hemmafru för att maken är tät. Då är det snarare ett tecken på att man har det gott ställt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan hemmafru vara ett tecken på fattigdom? Jag skulle vilja påstå att det mycket väl kan vara precis det omvända.

Det är en uppoffring man gör. Man får det materiellt fattigare.

Men har man råd att vara hemmafru har man ändå det bra ställt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Många gånger är hemmfru ett tecken på att man blir tvungen att gå till det sociala för att nå upp till skälig levnadsstandard.

En del väljer dock att inte göra det, även om de inte kommer upp till nivån.

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där. Isåfall är ju en majoritet av tjejerna på uteställena horor, för hur många brudar är det som aldrig har blivit bjudna på drinkar? Och alla knarkare är precis likadana och knarkar samma sorts knark. Så trodde jag också ett tag, sen blev jag 15.

Synd att du kom in på fel spår då.

Vilket var fel spår, menar du? När jag insåg att det är skillnad på knarkare och knarkare?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Bra där. Isåfall är ju en majoritet av tjejerna på uteställena horor, för hur många brudar är det som aldrig har blivit bjudna på drinkar? Och alla knarkare är precis likadana och knarkar samma sorts knark. Så trodde jag också ett tag, sen blev jag 15.

Synd att du kom in på fel spår då.

Vilket var fel spår, menar du? När jag insåg att det är skillnad på knarkare och knarkare?

En liten eller stor kamelskit luktar likadant (gammalt ordspråk).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan hemmafru vara ett tecken på fattigdom? Jag skulle vilja påstå att det mycket väl kan vara precis det omvända.

Det är en uppoffring man gör. Man får det materiellt fattigare.

Om man nu tycker att materiella ting är så viktiga!

Med en hemmafru (hemmaman) så kanske barnen och familjen får mer "riktig" rikedom istället för en bättre ekonomi!

Sedan så kanske den av de två som arbetar har miljontals kronor i årslön och då är det ett tecken på "rikedom" att den ene kan va hemma utan (ekonomisk) lön.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hur kan hemmafru vara ett tecken på fattigdom? Jag skulle vilja påstå att det mycket väl kan vara precis det omvända.

Det är en uppoffring man gör. Man får det materiellt fattigare.

Om man nu tycker att materiella ting är så viktiga!

Med en hemmafru (hemmaman) så kanske barnen och familjen får mer "riktig" rikedom istället för en bättre ekonomi!

Sedan så kanske den av de två som arbetar har miljontals kronor i årslön och då är det ett tecken på "rikedom" att den ene kan va hemma utan (ekonomisk) lön.

Håller med. En petitess i sammanhanget är dock att de varit ännu rikare om även hemmafrun arbetat.

Sedan en annan sak, man kan låta pengarna jobba för en också, istället för att använda kroppen eller hjärnan.

Förmodligen det smartaste sättet att få in för brödfödan.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan hemmafru vara ett tecken på fattigdom? Jag skulle vilja påstå att det mycket väl kan vara precis det omvända.

Det är en uppoffring man gör. Man får det materiellt fattigare.

Om man nu tycker att materiella ting är så viktiga!

Med en hemmafru (hemmaman) så kanske barnen och familjen får mer "riktig" rikedom istället för en bättre ekonomi!

Sedan så kanske den av de två som arbetar har miljontals kronor i årslön och då är det ett tecken på "rikedom" att den ene kan va hemma utan (ekonomisk) lön.

Håller med. En petitess i sammanhanget är dock att de varit ännu rikare om även hemmafrun arbetat.

Sedan en annan sak, man kan låta pengarna jobba för en också, istället för att använda kroppen eller hjärnan.

Förmodligen det smartaste sättet att få in för brödfödan.

😄

:musik

OBS!

De hade inte varit RIKARE om båda arbetat, bara mer pengar, rikedom är en kombination av ekonomi, hobbies, vänner, familj, trevligt arbete, att man gör saker man tycker är roligt osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där. Isåfall är ju en majoritet av tjejerna på uteställena horor, för hur många brudar är det som aldrig har blivit bjudna på drinkar? Och alla knarkare är precis likadana och knarkar samma sorts knark. Så trodde jag också ett tag, sen blev jag 15.

Synd att du kom in på fel spår då.

Vilket var fel spår, menar du? När jag insåg att det är skillnad på knarkare och knarkare?

En liten eller stor kamelskit luktar likadant (gammalt ordspråk).

mmm men glöm inte det ännu äldre ordspråket att random ordvitsiga metaforer inte ersätter hållbara argument.

Nej men seriöst, vad ska det bevisa?

Redigerat av Ultravåld
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Bra där. Isåfall är ju en majoritet av tjejerna på uteställena horor, för hur många brudar är det som aldrig har blivit bjudna på drinkar? Och alla knarkare är precis likadana och knarkar samma sorts knark. Så trodde jag också ett tag, sen blev jag 15.

Synd att du kom in på fel spår då.

Vilket var fel spår, menar du? När jag insåg att det är skillnad på knarkare och knarkare?

En liten eller stor kamelskit luktar likadant (gammalt ordspråk).

mmm men glöm inte det ännu äldre ordspråket att random ordvitsiga metaforer inte ersätter hållbara argument.

Nej men seriöst, vad ska det bevisa?

Att två skitar av samma typ luktar likadant och i regel inte mer eller mindre av den varan heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...